7 °C Budapest

E-mail a biztosítótól: ez nem jelent sok jót!

Pénzcentrum
2007. június 5. 13:00

Az amerikai legfelsőbb bíróság döntése értelmében a biztosítóknak a jövőben kötelességük értesíteni ügyfeleiket, ha azok hitelminősítése negatív irányban befolyásolja biztosításuk díját. A jogászok szerint erre azért van szükség, mert a hitel-nyilvántartás sok esetben tartalmazhat hibákat, illetve hiányos lehet, az ügyfeleknek pedig meg kell adni a védekezés jogát, tehát tudniuk kell róla, mi történik a színfalak mögött.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.

A vitát az robbantotta ki, hogy egyes biztosítótársaságok jogértelmezése szerint csak a már meglévő ügyfeleket kell figyelmeztetni abban az esetben, ha díjuk emelkedik a hitel-nyilvántartási adataik miatt.

A legfelsőbb bíróság ezzel szemben kimondta, hogy az új ügyfeleket is értesíteni kell, amennyiben a standard díjnál a hitel-besorolásuk miatt kedvezőtlenebb feltételeket szab számukra a biztosító.

A jogalkotók semmiképpen nem akarják, hogy minden árazási döntés esetében e-mailt küldjenek a cégek az ügyfeleknek, hogy számításba veszik hitel-adataikat, az informálás csak akkor szükséges, ha az adatok fényében az ügyfélnek többet kellene fizetnie, ez azonban az új ügyfelekre is vonatkozik.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
NAPTÁR
Tovább
2021. október 20. szerda
Vendel
42. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2021. október 19. 17:06