A MasterCard Europe megbízásából készült kutatásból kiderül, hogy Európában 2010-re a prepaid kártyákkal végzett költések elérhetik a 164 milliárd dollárt.
A Boston Consulting Group (BCG) független kutatóintézet felmérése arra is rávilágít, hogy a költések összegét tekintve előre láthatólag Nagy-Britannia lesz a prepaid kártyák legnagyobb piaca Európában, ugyanakkor a prepaid költések a teljes bankkártyás forgalomhoz viszonyított aránya várhatóan Oroszországban és Lengyelországban lesz a legmagasabb.
A prepaid kártyák további terjedésének motorja Európában is a kártya két fő felhasználási területe: az állami juttatások kifizetése - főként bankot nem használó lakosság számára - valamint az ajándék, illetve meglepetés kártya konstrukciók.
A BCG kutatás rávilágított, hogy Európa éves, 2010-re várható prepaid költése elérheti a 163 milliárd dollárt, amely a globális adat (előre jelzett 645 milliárd dollár) 25,4 %-a. Ezzel az öreg kontinens maga mögé utasítaná Japánt (59 milliárd dollár éves prepaid költés), de nem múlná felül az Amerikai Egyesült Államokban prognosztizált évi 296 milliárd dollár forgalmat, a világ prepaid költésének majdani 45,9 %-át.
A nemzeti piacokat tekintve Nagy-Britannia 2010-re prepaid kártyákkal végrehajtott költése elérheti a 34 milliárd dollárt - áll a BCG tanulmányában - mellyel Európa elsőszámú, valamint a világ negyedik legnagyobb piacává válik.
A szigetországot szorosan követi a világszinten ötödik legnagyobb piac, Olaszország, ahol becslések szerint az összes költés mértéke 2010-re megközelíti majd a 33 milliárd dollárt (a globális összköltés 5,1%-a). A franciák 2010-re várható prepaid forgalma - mintegy 27 milliárd dollár - pedig a hetedik helyre elég a globális listán.
Ugyanakkor a várakozások szerint a prepaid kártyákkal végzett költések aránya az összes kártyás forgalomhoz képest Kelet-Európában lesz a legmagasabb. Lengyelországban a 2010-re előre jelzett éves prepaid forgalom volumenét 11 milliárd dollárra becsülik, amely egyenértékű a nemzeti kártyapiac forgalmának 14,1%-ával. A BCG kutatás azt is kimutatta, hogy 2010-re Oroszországban 23 milliárd dolláros prepaid költés a hazai piac 12,6%-át teszi majd ki.
A kutatás alapján megállapítható, hogy a prepaid teljes piachoz viszonyított arányát vizsgálva mindkét piac jóval előkelőbb helyet foglal majd el a jövőben a nyugat-európai országokhoz képest. Németországban például a prepaid kártyákkal végzett költések aránya 2010-re 7,7% lesz.
A első alkalommal Prágában megrendezett MasterCard prepaid konferencián Chris Reddish, a kártyatársaság prepaid konstrukciókért felelős vezetője elmondta:
"A prepaid kártyák piacának gyors növekedése jól bizonyítja, hogy nem csupán a kibocsátók, de a kártyabirtokosok és a közszféra testületei is felismerték a kártyák nyújtotta előnyöket és a konstrukció sokoldalúságát."
A növekedés mozgatói
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A kutatás rávilágított: a prepaid kártyákkal végzett költések jövőbeni növekedését elsősorban a kormányzati programok jelenthetik, hiszen a készpénzforgalom visszaszorításával a prepaid kártyák hathatós segítséget nyújtanak a jóléti juttatásokkal kapcsolatos visszaélések visszaszorításában és abban, hogy biztosítsák, a kifizetéseket minden esetben az arra jogosultak használják fel.
A felmérés szerint Oroszországban 2010-re az állami juttatások teljes összegének 23,2%-át fizetik majd ki ilyen kártyák segítségével, amely összesen 13 milliárd dollárt jelent. Hasonlóképpen 2010-re Olaszországban is magas lesz a prepaid költések aránya: a teljes kormányzati kifizetések 28%-a, mintegy 14 milliárd dollár.
A prepaid kártyák terjedésének másik fő motorja az ajándék- vagy meglepetéskártyák növekvő népszerűségében rejlik, állítja a BCG tanulmánya. Ezen a területen Franciaország és Németország lesznek a legjelentősebb piacok Európában. 2010-re Németország a globális ajándékkártya költés 17,5 %-át (16 milliárd dollár), Franciaország pedig akár a 19,8 %-át (17 billió dollár) tudhatja magáénak.
Chris Reddish hozzátette:
"A prepaid kártyák legnagyobb előnye, hogy mind igénylésük, mind használatuk egyszerű. A konstrukció továbbá lehetővé teszi, hogy a fogyasztók bankszámla használata vagy hitelbírálat nélkül élvezhessék a fizetési kártyák előnyeit. Fontos megjegyezni, hogy a prepaid kártyák segítségével szélesebb fogyasztói csoport használhatja a fizetési kártya rendszert olyan csatornákon keresztül is - pl.: telefonon vagy interneten - amelyek a készpénz használatát nem teszik lehetővé. Megállapíthatjuk tehát, hogy a prepaid kártyákban jelentős növekedési lehetőség rejlik."
További eredmények a Boston Consulting Group kutatásából:
• A várakozások szerint 2010-re az éves európai vállalati prepaid költések elérik a 14 milliárd dollárt. A szervezetek elsősorban az alkalmazottak költéseinek szigorúbb ellenőrzésére használják a konstrukciót.
• Az üzleti utazók esetében a prepaid kártyák a globális valuta szerepét töltik be, mely bárhol, bármikor felhasználható anélkül, hogy a készpénzhez jutás költségei felmerülnének. A kutatás szerint a francia, német és brit kártyahasználók utazáskor végzett prepaid költései 2010-re elérhetik az 1 milliárd dollárt is.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Deportálhatják azokat az ukránokat, akik nem veszik fel az orosz állampolgárságot
- Bolsonaro utcai politizálásba kezdett - Elon Muskot is védi
- Kirúgták és letartóztatták a tinédzsereket szexre kényszerítő gyermekotthoni dolgozót
- Budai Gyula: nyomozást rendeltek el a Lánchíd felújítása ügyében
- Kerékpáros kompot adtak át a Tisza-tónál - képek
- Felébredt a Voyager űrszonda, újra értelmes jeleket küld