A MasterCard Europe megbízásából készült kutatásból kiderül, hogy Európában 2010-re a prepaid kártyákkal végzett költések elérhetik a 164 milliárd dollárt.
A Boston Consulting Group (BCG) független kutatóintézet felmérése arra is rávilágít, hogy a költések összegét tekintve előre láthatólag Nagy-Britannia lesz a prepaid kártyák legnagyobb piaca Európában, ugyanakkor a prepaid költések a teljes bankkártyás forgalomhoz viszonyított aránya várhatóan Oroszországban és Lengyelországban lesz a legmagasabb.
A prepaid kártyák további terjedésének motorja Európában is a kártya két fő felhasználási területe: az állami juttatások kifizetése - főként bankot nem használó lakosság számára - valamint az ajándék, illetve meglepetés kártya konstrukciók.
A BCG kutatás rávilágított, hogy Európa éves, 2010-re várható prepaid költése elérheti a 163 milliárd dollárt, amely a globális adat (előre jelzett 645 milliárd dollár) 25,4 %-a. Ezzel az öreg kontinens maga mögé utasítaná Japánt (59 milliárd dollár éves prepaid költés), de nem múlná felül az Amerikai Egyesült Államokban prognosztizált évi 296 milliárd dollár forgalmat, a világ prepaid költésének majdani 45,9 %-át.
A nemzeti piacokat tekintve Nagy-Britannia 2010-re prepaid kártyákkal végrehajtott költése elérheti a 34 milliárd dollárt - áll a BCG tanulmányában - mellyel Európa elsőszámú, valamint a világ negyedik legnagyobb piacává válik.
A szigetországot szorosan követi a világszinten ötödik legnagyobb piac, Olaszország, ahol becslések szerint az összes költés mértéke 2010-re megközelíti majd a 33 milliárd dollárt (a globális összköltés 5,1%-a). A franciák 2010-re várható prepaid forgalma - mintegy 27 milliárd dollár - pedig a hetedik helyre elég a globális listán.
Ugyanakkor a várakozások szerint a prepaid kártyákkal végzett költések aránya az összes kártyás forgalomhoz képest Kelet-Európában lesz a legmagasabb. Lengyelországban a 2010-re előre jelzett éves prepaid forgalom volumenét 11 milliárd dollárra becsülik, amely egyenértékű a nemzeti kártyapiac forgalmának 14,1%-ával. A BCG kutatás azt is kimutatta, hogy 2010-re Oroszországban 23 milliárd dolláros prepaid költés a hazai piac 12,6%-át teszi majd ki.
A kutatás alapján megállapítható, hogy a prepaid teljes piachoz viszonyított arányát vizsgálva mindkét piac jóval előkelőbb helyet foglal majd el a jövőben a nyugat-európai országokhoz képest. Németországban például a prepaid kártyákkal végzett költések aránya 2010-re 7,7% lesz.
A első alkalommal Prágában megrendezett MasterCard prepaid konferencián Chris Reddish, a kártyatársaság prepaid konstrukciókért felelős vezetője elmondta:
"A prepaid kártyák piacának gyors növekedése jól bizonyítja, hogy nem csupán a kibocsátók, de a kártyabirtokosok és a közszféra testületei is felismerték a kártyák nyújtotta előnyöket és a konstrukció sokoldalúságát."
A növekedés mozgatói
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A kutatás rávilágított: a prepaid kártyákkal végzett költések jövőbeni növekedését elsősorban a kormányzati programok jelenthetik, hiszen a készpénzforgalom visszaszorításával a prepaid kártyák hathatós segítséget nyújtanak a jóléti juttatásokkal kapcsolatos visszaélések visszaszorításában és abban, hogy biztosítsák, a kifizetéseket minden esetben az arra jogosultak használják fel.
A felmérés szerint Oroszországban 2010-re az állami juttatások teljes összegének 23,2%-át fizetik majd ki ilyen kártyák segítségével, amely összesen 13 milliárd dollárt jelent. Hasonlóképpen 2010-re Olaszországban is magas lesz a prepaid költések aránya: a teljes kormányzati kifizetések 28%-a, mintegy 14 milliárd dollár.
A prepaid kártyák terjedésének másik fő motorja az ajándék- vagy meglepetéskártyák növekvő népszerűségében rejlik, állítja a BCG tanulmánya. Ezen a területen Franciaország és Németország lesznek a legjelentősebb piacok Európában. 2010-re Németország a globális ajándékkártya költés 17,5 %-át (16 milliárd dollár), Franciaország pedig akár a 19,8 %-át (17 billió dollár) tudhatja magáénak.
Chris Reddish hozzátette:
"A prepaid kártyák legnagyobb előnye, hogy mind igénylésük, mind használatuk egyszerű. A konstrukció továbbá lehetővé teszi, hogy a fogyasztók bankszámla használata vagy hitelbírálat nélkül élvezhessék a fizetési kártyák előnyeit. Fontos megjegyezni, hogy a prepaid kártyák segítségével szélesebb fogyasztói csoport használhatja a fizetési kártya rendszert olyan csatornákon keresztül is - pl.: telefonon vagy interneten - amelyek a készpénz használatát nem teszik lehetővé. Megállapíthatjuk tehát, hogy a prepaid kártyákban jelentős növekedési lehetőség rejlik."
További eredmények a Boston Consulting Group kutatásából:
• A várakozások szerint 2010-re az éves európai vállalati prepaid költések elérik a 14 milliárd dollárt. A szervezetek elsősorban az alkalmazottak költéseinek szigorúbb ellenőrzésére használják a konstrukciót.
• Az üzleti utazók esetében a prepaid kártyák a globális valuta szerepét töltik be, mely bárhol, bármikor felhasználható anélkül, hogy a készpénzhez jutás költségei felmerülnének. A kutatás szerint a francia, német és brit kártyahasználók utazáskor végzett prepaid költései 2010-re elérhetik az 1 milliárd dollárt is.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








