A MasterCard Europe megbízásából készült kutatásból kiderül, hogy Európában 2010-re a prepaid kártyákkal végzett költések elérhetik a 164 milliárd dollárt.
A Boston Consulting Group (BCG) független kutatóintézet felmérése arra is rávilágít, hogy a költések összegét tekintve előre láthatólag Nagy-Britannia lesz a prepaid kártyák legnagyobb piaca Európában, ugyanakkor a prepaid költések a teljes bankkártyás forgalomhoz viszonyított aránya várhatóan Oroszországban és Lengyelországban lesz a legmagasabb.
A prepaid kártyák további terjedésének motorja Európában is a kártya két fő felhasználási területe: az állami juttatások kifizetése - főként bankot nem használó lakosság számára - valamint az ajándék, illetve meglepetés kártya konstrukciók.
A BCG kutatás rávilágított, hogy Európa éves, 2010-re várható prepaid költése elérheti a 163 milliárd dollárt, amely a globális adat (előre jelzett 645 milliárd dollár) 25,4 %-a. Ezzel az öreg kontinens maga mögé utasítaná Japánt (59 milliárd dollár éves prepaid költés), de nem múlná felül az Amerikai Egyesült Államokban prognosztizált évi 296 milliárd dollár forgalmat, a világ prepaid költésének majdani 45,9 %-át.
A nemzeti piacokat tekintve Nagy-Britannia 2010-re prepaid kártyákkal végrehajtott költése elérheti a 34 milliárd dollárt - áll a BCG tanulmányában - mellyel Európa elsőszámú, valamint a világ negyedik legnagyobb piacává válik.
A szigetországot szorosan követi a világszinten ötödik legnagyobb piac, Olaszország, ahol becslések szerint az összes költés mértéke 2010-re megközelíti majd a 33 milliárd dollárt (a globális összköltés 5,1%-a). A franciák 2010-re várható prepaid forgalma - mintegy 27 milliárd dollár - pedig a hetedik helyre elég a globális listán.
Ugyanakkor a várakozások szerint a prepaid kártyákkal végzett költések aránya az összes kártyás forgalomhoz képest Kelet-Európában lesz a legmagasabb. Lengyelországban a 2010-re előre jelzett éves prepaid forgalom volumenét 11 milliárd dollárra becsülik, amely egyenértékű a nemzeti kártyapiac forgalmának 14,1%-ával. A BCG kutatás azt is kimutatta, hogy 2010-re Oroszországban 23 milliárd dolláros prepaid költés a hazai piac 12,6%-át teszi majd ki.
A kutatás alapján megállapítható, hogy a prepaid teljes piachoz viszonyított arányát vizsgálva mindkét piac jóval előkelőbb helyet foglal majd el a jövőben a nyugat-európai országokhoz képest. Németországban például a prepaid kártyákkal végzett költések aránya 2010-re 7,7% lesz.
A első alkalommal Prágában megrendezett MasterCard prepaid konferencián Chris Reddish, a kártyatársaság prepaid konstrukciókért felelős vezetője elmondta:
"A prepaid kártyák piacának gyors növekedése jól bizonyítja, hogy nem csupán a kibocsátók, de a kártyabirtokosok és a közszféra testületei is felismerték a kártyák nyújtotta előnyöket és a konstrukció sokoldalúságát."
A növekedés mozgatói
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A kutatás rávilágított: a prepaid kártyákkal végzett költések jövőbeni növekedését elsősorban a kormányzati programok jelenthetik, hiszen a készpénzforgalom visszaszorításával a prepaid kártyák hathatós segítséget nyújtanak a jóléti juttatásokkal kapcsolatos visszaélések visszaszorításában és abban, hogy biztosítsák, a kifizetéseket minden esetben az arra jogosultak használják fel.
A felmérés szerint Oroszországban 2010-re az állami juttatások teljes összegének 23,2%-át fizetik majd ki ilyen kártyák segítségével, amely összesen 13 milliárd dollárt jelent. Hasonlóképpen 2010-re Olaszországban is magas lesz a prepaid költések aránya: a teljes kormányzati kifizetések 28%-a, mintegy 14 milliárd dollár.
A prepaid kártyák terjedésének másik fő motorja az ajándék- vagy meglepetéskártyák növekvő népszerűségében rejlik, állítja a BCG tanulmánya. Ezen a területen Franciaország és Németország lesznek a legjelentősebb piacok Európában. 2010-re Németország a globális ajándékkártya költés 17,5 %-át (16 milliárd dollár), Franciaország pedig akár a 19,8 %-át (17 billió dollár) tudhatja magáénak.
Chris Reddish hozzátette:
"A prepaid kártyák legnagyobb előnye, hogy mind igénylésük, mind használatuk egyszerű. A konstrukció továbbá lehetővé teszi, hogy a fogyasztók bankszámla használata vagy hitelbírálat nélkül élvezhessék a fizetési kártyák előnyeit. Fontos megjegyezni, hogy a prepaid kártyák segítségével szélesebb fogyasztói csoport használhatja a fizetési kártya rendszert olyan csatornákon keresztül is - pl.: telefonon vagy interneten - amelyek a készpénz használatát nem teszik lehetővé. Megállapíthatjuk tehát, hogy a prepaid kártyákban jelentős növekedési lehetőség rejlik."
További eredmények a Boston Consulting Group kutatásából:
• A várakozások szerint 2010-re az éves európai vállalati prepaid költések elérik a 14 milliárd dollárt. A szervezetek elsősorban az alkalmazottak költéseinek szigorúbb ellenőrzésére használják a konstrukciót.
• Az üzleti utazók esetében a prepaid kártyák a globális valuta szerepét töltik be, mely bárhol, bármikor felhasználható anélkül, hogy a készpénzhez jutás költségei felmerülnének. A kutatás szerint a francia, német és brit kártyahasználók utazáskor végzett prepaid költései 2010-re elérhetik az 1 milliárd dollárt is.
Óriási botrány robbant: úgy vertek át rengeteg Visa és MasterCard kártyatulajt, hogy észre se vették
A kártérítésre azok az ügyfelek jogosultak, akik független, nem banki üzemeltetésű ATM-eknél fizettek díjat készpénzfelvételkor.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








