13 °C Budapest

Szép jövő vár a prepaid bankkártyákra!

Pénzcentrum
2007. május 22. 13:33

A MasterCard Europe megbízásából készült kutatásból kiderül, hogy Európában 2010-re a prepaid kártyákkal végzett költések elérhetik a 164 milliárd dollárt.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.

A Boston Consulting Group (BCG) független kutatóintézet felmérése arra is rávilágít, hogy a költések összegét tekintve előre láthatólag Nagy-Britannia lesz a prepaid kártyák legnagyobb piaca Európában, ugyanakkor a prepaid költések a teljes bankkártyás forgalomhoz viszonyított aránya várhatóan Oroszországban és Lengyelországban lesz a legmagasabb.

A prepaid kártyák további terjedésének motorja Európában is a kártya két fő felhasználási területe: az állami juttatások kifizetése - főként bankot nem használó lakosság számára - valamint az ajándék, illetve meglepetés kártya konstrukciók.

A BCG kutatás rávilágított, hogy Európa éves, 2010-re várható prepaid költése elérheti a 163 milliárd dollárt, amely a globális adat (előre jelzett 645 milliárd dollár) 25,4 %-a. Ezzel az öreg kontinens maga mögé utasítaná Japánt (59 milliárd dollár éves prepaid költés), de nem múlná felül az Amerikai Egyesült Államokban prognosztizált évi 296 milliárd dollár forgalmat, a világ prepaid költésének majdani 45,9 %-át.

A nemzeti piacokat tekintve Nagy-Britannia 2010-re prepaid kártyákkal végrehajtott költése elérheti a 34 milliárd dollárt - áll a BCG tanulmányában - mellyel Európa elsőszámú, valamint a világ negyedik legnagyobb piacává válik.

A szigetországot szorosan követi a világszinten ötödik legnagyobb piac, Olaszország, ahol becslések szerint az összes költés mértéke 2010-re megközelíti majd a 33 milliárd dollárt (a globális összköltés 5,1%-a). A franciák 2010-re várható prepaid forgalma - mintegy 27 milliárd dollár - pedig a hetedik helyre elég a globális listán.

Ugyanakkor a várakozások szerint a prepaid kártyákkal végzett költések aránya az összes kártyás forgalomhoz képest Kelet-Európában lesz a legmagasabb. Lengyelországban a 2010-re előre jelzett éves prepaid forgalom volumenét 11 milliárd dollárra becsülik, amely egyenértékű a nemzeti kártyapiac forgalmának 14,1%-ával. A BCG kutatás azt is kimutatta, hogy 2010-re Oroszországban 23 milliárd dolláros prepaid költés a hazai piac 12,6%-át teszi majd ki.

A kutatás alapján megállapítható, hogy a prepaid teljes piachoz viszonyított arányát vizsgálva mindkét piac jóval előkelőbb helyet foglal majd el a jövőben a nyugat-európai országokhoz képest. Németországban például a prepaid kártyákkal végzett költések aránya 2010-re 7,7% lesz.

A első alkalommal Prágában megrendezett MasterCard prepaid konferencián Chris Reddish, a kártyatársaság prepaid konstrukciókért felelős vezetője elmondta:
"A prepaid kártyák piacának gyors növekedése jól bizonyítja, hogy nem csupán a kibocsátók, de a kártyabirtokosok és a közszféra testületei is felismerték a kártyák nyújtotta előnyöket és a konstrukció sokoldalúságát."

A növekedés mozgatói

JÓL JÖNNE 2 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 2 millió forintot igényelnél, 60 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 39 646 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 7,28%), de nem sokkal marad el ettől a Sberbank 40 150 forintos törlesztőt (THM 7,66%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

A kutatás rávilágított: a prepaid kártyákkal végzett költések jövőbeni növekedését elsősorban a kormányzati programok jelenthetik, hiszen a készpénzforgalom visszaszorításával a prepaid kártyák hathatós segítséget nyújtanak a jóléti juttatásokkal kapcsolatos visszaélések visszaszorításában és abban, hogy biztosítsák, a kifizetéseket minden esetben az arra jogosultak használják fel.

A felmérés szerint Oroszországban 2010-re az állami juttatások teljes összegének 23,2%-át fizetik majd ki ilyen kártyák segítségével, amely összesen 13 milliárd dollárt jelent. Hasonlóképpen 2010-re Olaszországban is magas lesz a prepaid költések aránya: a teljes kormányzati kifizetések 28%-a, mintegy 14 milliárd dollár.

A prepaid kártyák terjedésének másik fő motorja az ajándék- vagy meglepetéskártyák növekvő népszerűségében rejlik, állítja a BCG tanulmánya. Ezen a területen Franciaország és Németország lesznek a legjelentősebb piacok Európában. 2010-re Németország a globális ajándékkártya költés 17,5 %-át (16 milliárd dollár), Franciaország pedig akár a 19,8 %-át (17 billió dollár) tudhatja magáénak.

Chris Reddish hozzátette:
"A prepaid kártyák legnagyobb előnye, hogy mind igénylésük, mind használatuk egyszerű. A konstrukció továbbá lehetővé teszi, hogy a fogyasztók bankszámla használata vagy hitelbírálat nélkül élvezhessék a fizetési kártyák előnyeit. Fontos megjegyezni, hogy a prepaid kártyák segítségével szélesebb fogyasztói csoport használhatja a fizetési kártya rendszert olyan csatornákon keresztül is - pl.: telefonon vagy interneten - amelyek a készpénz használatát nem teszik lehetővé. Megállapíthatjuk tehát, hogy a prepaid kártyákban jelentős növekedési lehetőség rejlik."

További eredmények a Boston Consulting Group kutatásából:

• A várakozások szerint 2010-re az éves európai vállalati prepaid költések elérik a 14 milliárd dollárt. A szervezetek elsősorban az alkalmazottak költéseinek szigorúbb ellenőrzésére használják a konstrukciót.

• Az üzleti utazók esetében a prepaid kártyák a globális valuta szerepét töltik be, mely bárhol, bármikor felhasználható anélkül, hogy a készpénzhez jutás költségei felmerülnének. A kutatás szerint a francia, német és brit kártyahasználók utazáskor végzett prepaid költései 2010-re elérhetik az 1 milliárd dollárt is.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
NAPTÁR
Tovább
2021. október 27. szerda
Szabina
43. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?