A MasterCard Europe bejelenti, hogy kétszámjegyű üzleti növekedést ért el 2006-ban. Az év során a kártyatársaság jelentős lépéseket tett az Egységes Európai Fizetési Övezet, a SEPA megvalósulásának érdekében és útjára indította Európa első érintés nélküli hitelkártya programját.
2006-ban a MasterCard Europe forgalma 13,9 %-os növekedéssel (GDV) elérte a 520 milliárd dollárt Európában. A MasterCard márkájú kártyákkal kifizetett vásárlások összege 14,1 %-kal volt magasabb, mint a megelőző évben: összesen 384 milliárd dollár.
2006-ban a kártyatársaság szolgáltatásait igénybe vevő bankok 17,4 %-kal növelték kibocsátott MasterCard márkájú kártyáik számát, melyek elfogadásáról európaszerte 7,7 millió kereskedő és készpénz automata gondoskodott. Ennél valamivel kevesebb, 6,9 millió elfogadóhelyen lehetett használni a kártyatársaság Maestro® és Cirrus jelzésű plasztikjait, melyek száma 5,7%-kos emelkedéssel 287 millióra növekedett a tavalyi évben.
Az európai eredményekről szólva a MasterCard Europe elnöke, Javier Perez közölte: "2006-ban folytatódott a kártyás vásárlások népszerűségének növekedése. Az európai fogyasztók nap mint nap egyre nagyobb arányban helyettesítették a készpénzes fizetést MasterCard márkájú plasztik használatával, és örvendetes, hogy ezzel párhuzamosan a kereskedői elfogadóhelyek száma is nőtt. Az év során a MasterCard Europe az európai fizetési piac fejlődésének zászlóvivője volt, hiszen újszerű fizetési megoldásokat honosítottunk meg a prepaid kártyák és az érintés nélküli rendszerek területén."
"A MasterCard támogatja az Európai Unió azon törekvését, mely egy határokon átívelő, és a versenyképességet biztosító fizetési övezet létrehozására irányul, ezért kártyatársaságunk 2006. során lefektette az Egységes Európai Fizetési Övezetre (SEPA) vonatkozó vállalati stratégiájának alapjait: a verseny segítése, valamint a jobb átláthatóság érdekében bejelentettük, hogy a SEPA országokban forgalomban lévő Maestro® kártyákra vonatkozó tranzakciós díjakat egységesítjük, nagyobb választási lehetőséget adva ezzel mind a bankoknak, mind a kártyákat elfogadó kereskedőknek. Az idei évre vonatkozóan fő célunk, hogy egyeztetve ügyfeleinkkel és minden további érintett féllel 2008. január 1-ig működésünket a SEPA irányelveknek való megfelelés jegyében alakítsuk át" - folytatta Javier Perez.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Élen az érintés nélküli rendszerek bevezetésében
MasterCard a kontinensen elsőként vezetett be érintés nélküli fizetési rendszereket 2006-ban. Az első MasterCard PayPass™ hitelkártya program Törökországban indult olyan jelentős hálózattal rendelkező kereskedői elfogadóhelyek részvételével, mint a Burger King vagy a Starbucks. A Royal Bank of Scotland Group-pal közös erőfeszítések eredményeként ugyancsak az elmúlt év során kezdte meg működését az első érintés nélküli betéti kártya program: a MasterCard Maestro® PayPass™ rendszere. Mindemellett a társaság további két - az EMV szabvány alapján működő - érintés-nélküli program tesztjét jelentette be a Franciaországban.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








