A MasterCard Europe bejelenti, hogy kétszámjegyű üzleti növekedést ért el 2006-ban. Az év során a kártyatársaság jelentős lépéseket tett az Egységes Európai Fizetési Övezet, a SEPA megvalósulásának érdekében és útjára indította Európa első érintés nélküli hitelkártya programját.
2006-ban a MasterCard Europe forgalma 13,9 %-os növekedéssel (GDV) elérte a 520 milliárd dollárt Európában. A MasterCard márkájú kártyákkal kifizetett vásárlások összege 14,1 %-kal volt magasabb, mint a megelőző évben: összesen 384 milliárd dollár.
2006-ban a kártyatársaság szolgáltatásait igénybe vevő bankok 17,4 %-kal növelték kibocsátott MasterCard márkájú kártyáik számát, melyek elfogadásáról európaszerte 7,7 millió kereskedő és készpénz automata gondoskodott. Ennél valamivel kevesebb, 6,9 millió elfogadóhelyen lehetett használni a kártyatársaság Maestro® és Cirrus jelzésű plasztikjait, melyek száma 5,7%-kos emelkedéssel 287 millióra növekedett a tavalyi évben.
Az európai eredményekről szólva a MasterCard Europe elnöke, Javier Perez közölte: "2006-ban folytatódott a kártyás vásárlások népszerűségének növekedése. Az európai fogyasztók nap mint nap egyre nagyobb arányban helyettesítették a készpénzes fizetést MasterCard márkájú plasztik használatával, és örvendetes, hogy ezzel párhuzamosan a kereskedői elfogadóhelyek száma is nőtt. Az év során a MasterCard Europe az európai fizetési piac fejlődésének zászlóvivője volt, hiszen újszerű fizetési megoldásokat honosítottunk meg a prepaid kártyák és az érintés nélküli rendszerek területén."
"A MasterCard támogatja az Európai Unió azon törekvését, mely egy határokon átívelő, és a versenyképességet biztosító fizetési övezet létrehozására irányul, ezért kártyatársaságunk 2006. során lefektette az Egységes Európai Fizetési Övezetre (SEPA) vonatkozó vállalati stratégiájának alapjait: a verseny segítése, valamint a jobb átláthatóság érdekében bejelentettük, hogy a SEPA országokban forgalomban lévő Maestro® kártyákra vonatkozó tranzakciós díjakat egységesítjük, nagyobb választási lehetőséget adva ezzel mind a bankoknak, mind a kártyákat elfogadó kereskedőknek. Az idei évre vonatkozóan fő célunk, hogy egyeztetve ügyfeleinkkel és minden további érintett féllel 2008. január 1-ig működésünket a SEPA irányelveknek való megfelelés jegyében alakítsuk át" - folytatta Javier Perez.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Élen az érintés nélküli rendszerek bevezetésében
MasterCard a kontinensen elsőként vezetett be érintés nélküli fizetési rendszereket 2006-ban. Az első MasterCard PayPass™ hitelkártya program Törökországban indult olyan jelentős hálózattal rendelkező kereskedői elfogadóhelyek részvételével, mint a Burger King vagy a Starbucks. A Royal Bank of Scotland Group-pal közös erőfeszítések eredményeként ugyancsak az elmúlt év során kezdte meg működését az első érintés nélküli betéti kártya program: a MasterCard Maestro® PayPass™ rendszere. Mindemellett a társaság további két - az EMV szabvány alapján működő - érintés-nélküli program tesztjét jelentette be a Franciaországban.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








