Ünnepi hangulat költözött a Veszprémi Állatkertbe, ahol december 17-én immár hagyományosan megrendezték az Állatok karácsonyát.
Csak a rezsit kell fizetni: hihetetlen lehetőséggel segítik a vidéki fiatalokat - Így lehet pályázni!
Lengyeltóti önkormányzata új programmal támogatja a fiatalokat: a bérleti díjat elengedik, csak a rezsit kell fizetni. A cél a fiatalok helyben tartása és a város közösségének erősítése.
Európai uniós támogatással indította el legújabb lakhatási programját Lengyeltóti Város Önkormányzata, amely a 18 és 35 év közötti fiatalokat, párokat és családokat segíti önkormányzati bérlakásokhoz jutni. A kezdeményezés célja, hogy növelje a település népességmegtartó erejét, és csökkentse a fiatalok elvándorlását – különösen a Balaton közelsége miatt egyre drágábbá váló ingatlanpiaci helyzetben.
A támogatás lényege, hogy a pályázaton nyertes fiataloknak nem kell bérleti díjat fizetniük, mindössze a tényleges rezsiköltségek megtérítése a kötelezettségük. Emellett vállalniuk kell, hogy évente legalább 24 óra közösségi önkéntes munkát végeznek a város javára.
„Egy-egy ilyen lehetőségre mindig nagy az érdeklődés, hiszen a környéken nehéz megfizethető albérletet találni” – mondta Nagy Máté, Lengyeltóti polgármestere. – „Ez a program valódi esélyt ad azoknak a fiataloknak, akik szeretnének a térségben maradni, dolgozni és családot alapítani.”
A lakásokra olyan fiatalok is pályázhatnak, akik visszaköltöznének Lengyeltótiba, vagy most terveznek letelepedni a városban. A feltételek között szerepel, hogy a jelentkező – vagy pár esetén legalább az egyik fél – rendelkezzen érvényes munkaviszonnyal, illetve hiányszakmában vagy betöltetlen munkakörben vállaljon munkát.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A lakhatási támogatás legfeljebb 24 hónapig vehető igénybe. A pályázathoz szükséges adatlap, motivációs levél és szakmai önéletrajz benyújtásával lehet jelentkezni, postai úton vagy személyesen az önkormányzat hivatalában. Pályázati határidő tehát: 2025. október 31.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








