Eladó a kővágóörsi MOZI étterem – Olga konyhája, egy olyan hely, amely hosszú éveken át nemcsak vendégeket, hanem törzsvendégeket nevelt, és stabil pontja volt a...
Zsidó gasztrobulival rázzák fel a vidéket: ahol a kóser sólet és a szabolcsi paprika együtt robban
Ilyen zsidó gasztroünnepet még nem látott Nyíregyháza: harmadszor rendezik meg a Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Zsidó Gasztronómiai Fesztivált!
Augusztus 31-én harmadik alkalommal nyitja meg kapuit a Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Zsidó Gasztronómiai Fesztivál Nyíregyházán, amely nem csupán a kulináris élvezetekről szól, hanem a zsidó kultúra és identitás ünnepe is egyben.
A fesztivál célja, hogy hidat képezzen a zsidó közösség és a többségi társadalom között, elősegítve a kulturális értékek és hagyományok továbbadását. Nemcsak vallási, hanem mélyen közösségi élményt nyújt: megmutatja, mit jelent ma zsidónak lenni Magyarországon – büszkén és nyitottan, miközben a magyar gyökerek sem vesznek el.
A látogatók interaktív kiállításokon, tárlatvezetéseken, zsidó folklór előadásokon és könyvbemutatókon is részt vehetnek, miközben igazi kulináris kalandra indulhatnak a kóser konyha ízeiben. A gasztroprogram nemcsak az ételkülönlegességek megkóstolására ad lehetőséget, hanem betekintést enged a receptek és történetek gazdag világába is.
A fesztiválon vallási és világi előadók gondolatai is megjelennek, akik segítenek mélyebben megérteni a zsidó kultúra sokszínűségét, egyben szórakoztató programokat kínálnak a nyíregyházi közönségnek. Ez az esemény több mint gasztronómia: igazi közösségi találkozó, amely az értékek megismerésére és a párbeszédre invitál mindenkit.

-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








