Tömegesen terjed az invazív óriásnövény Kárpátalján, de mi a helyzet Magyarországon? Az Őrségi Nemzeti Park szakembere válaszolt a kaukázusi medvetalp terjedéséről.

Figyelem, fontos bejelentést tett a MÁV: hétfőtől így módosul a menetrend ezen a fővonalon
A Budapest–Tatabánya–Győr–Hegyeshalom fővonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszának felújításának kezdetétől, szeptember 18-tól jelentősen módosul a vonatok menetrendje. Az utasoknak a három hónaposra tervezett vágányzár október 26-ig tartó első ütemében is már hosszabb eljutási időre, rövidebb útvonalon közlekedő vonatokra és pótlóbuszos átszállásra kell számítaniuk, olvasható a MÁV információs oldalán.
A pályakarbantartással érintett szakaszon napközben kizárólag menetirányonként és óránként egy személyszállító vonat fog közlekedni – tehervonatokon kívül –, a belföldi utasok számára is közvetlen, átszállásmentes kapcsolatot biztosítva Bécs, Győr, Tatabánya és Budapest között. Ezek a vonatok Kelenföld és Tatabánya között nem állnak meg.
- A reggeli időszakban Tatabánya felől egy G10-es és két személyvonat segíti a közvetlen eljutást a Déli, illetve a Keleti pályaudvar felé.
- A személyvonatok helyett eltérő megállási renddel gyorsjáratú, valamint több helyen is megálló pótlóbuszok közlekednek majd Tatabánya és Budaörs között.
- A soproni és szombathelyi InterCity-k Tatabányáig közlekednek, onnan közvetlen pótlóbusszal utazhatnak utasaink Budapest Kelenföldig.
Fontos, hogy a győri fővonalon utazók ne megszokásból utazzanak, hanem mindenképpen tájékozódjanak előre!
A változásokról és az utazáshoz javasolt járatokról az utasaink a www.mav.hu/egyesvonal weboldalon tudnak tájékozódni, amelyet folyamatosan frissítünk részletes információkkal, menetrendekkel, térképekkel.
A módosított menetrendek az online felületeinken (MÁV app, ELVIRA) várhatóan szombattól lesznek elérhetők. Az egyes járatok esetében a pótlóbuszos eljutást is ekkortól fogják jelezni a menetrendi keresők.

Most kiderült: hetek óta sós hazánkban is a Maros vize a parajdi katasztrófa miatt – mégis mennyire?
Továbbra sem sikerült elterelni a Korondi-patak vizét a parajdi sóbányánál, így az továbbra is jelentős mennyiségű oldott sót szállít, amiből bőven jut a Maros folyóba...
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Hitelfelvétel 2025-ben: mire figyelnek leginkább a magyarok?
Kutatásunkban arra keressük a választ, hogy olvasóink milyen szempontok alapján vesznek fel hitelt.
-
Újabb okosórás fizetést vezet be a Gránit Bank (x)
A Garmin és a Xiaomi okosórákon is érintésmentesen fizethetnek a napokban élesített fejlesztés révén a Gránit Bank ügyfelei. A bank az innovációval tovább bővítette a gyors és kényelmes fizetési megoldásainak körét.


