Vegyes képet mutat az építőipar teljesítménye 2025 októberében a Központi Statisztikai Hivatal friss adatai alapján.
Az esztergomi bázisú Magyar Suzukinál is azt az európai klímavédelmi csomagot tekintik a legnagyobb kihívásnak, amelynek alapján 2035-től csak elektromos új autókat lehet értékesíteni az európai piacokon. Egyelőre a hazánkban a személyautók között két évtizede piacvezető cégnél sem tudják megjósolni, mit tartogat számukra az idei év - írta a Világgazdaság.
A Magyar Suzuki sem volt kivétel, a legtöbb autóipari szereplőhöz hasonlóan az alapanyaghiány, a növekvő infláció, az emelkedő energiaárak, valamint a forint gyengülése volt leginkább hatással a működésére 2022-ben. Ezek folyamatos rugalmasságot igényeltek a cégtől, beleértve beszállítói és márkakereskedői hálózatukat is – írta a cég a Világgazdaságnak küldött levélben.
Mindent megtettünk annak érdekében, hogy a gyártással kapcsolatos költségeinket optimalizáljuk, de a többletráfordításaink egy részét kénytelenek voltunk az új autóink árába is beépíteni
– írják, ugyanakkor azt örömtelinek tartják, hogy a modelljeik iránti vevői igények továbbra is magasak.
„Nehéz megjósolni” – válaszolták arra a kérdésre, hogy mit várnak az idei évtől, hozzátéve, hogy elsősorban a gyártási kapacitást szeretnék növelni az esztergomi üzemben. A prioritások mindenesetre nem változnak náluk: az innovációs programjaik mellett folyamatos a költségoptimalizáció, a működés- és modellfejlesztés, valamint az igazodás a fogyasztói igényekhez, szabályozási környezethez.
Kihívás lesz ugyanakkor az az európai klímavédelmi csomag, amelynek alapján 2035-től csak elektromos új autókat lehet értékesíteni az európai piacokon a kibocsátáskorlátozás miatt
– mutattak rá az autóipar egyik legfontosabb feladatára. Tisztában vannak azzal, hogy a zöldfejlesztések egyrészt növelik a kocsik felszereltségét, másrészt a piaci igények miatt is egyre több vezetéstámogató-elektronika kerül a járművekbe. Jelenleg tehát
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
az a legégetőbb kérdés, hogy az átalakulás hatására miként változik az újonnan elérhető járművek össztömege és ára. Ezek ugyanis nagyban befolyásolják majd a vevők szándékait és végső döntéseit.
Friss pénzügyi adatokat majd csak év közben publikál a Magyar Suzuki Zrt., hivatalos honlapján egyelőre a 2021-es fő vállalati mutatók szerepelnek.
E szerint 2021-ben:
- a jegyzett tőke 212,8 millió euró (mostani árfolyamon 85,02 milliárd forint),
- az átlagos statisztikai létszám 2697 fő,
- az összes értékesítésből származó nettó árbevétel 1,7542 milliárd euró (700,88 milliárd forint),
- a belföldi értékesítésből származó nettó árbevétel 264,9 millió euró (105,84 milliárd forint),
- az exportértékesítésből származó nettó árbevétel 1,4893 milliárd euró (595,04 milliárd forint),
- a beszerzési alapú beruházás 92,9 millió euró (37,12 milliárd forint) volt.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








