Még mindig aggasztóan kevés műanyag csomagolóanyag-hulladékot hasznosítanak újra az EU-ban, Magyarország pedig a lista végén kullog ebben.
Mostantól 14%-kal kevesebb műanyagból készül számos szeletelt PICK szalámi csomagolása (x)
A műanyagszennyezés az egyik legjelentősebb globális környezetvédelmi problémává vált az elmúlt években. Csak a pandémia alatt 8 millió tonna műanyaghulladék keletkezett világszerte és ebből mintegy 25 ezer tonna került a természetes vizeinkbe.¹
Bizakodásra adhat okot, hogy ezzel párhuzamosan nőtt a fogyasztói tudatosság; a lakosság környezethez, egészségmegőrzéshez és táplálkozáshoz kapcsolódó hozzáállása a világjárvány következtében megváltozott. Az új, tudatos fogyasztó kevesebb, de minőségibb termékeket választ, nem pazarol, fenntartható forrásból származó árucikkek mellett dönt, nem vásárol egyszer használatos műanyagot és kerüli a „túlcsomagolt” termékeket.²

A rendszerszintű változás eléréséhez azonban teljeskörű gazdasági, politikai, társadalmi összefogásra van szükség, amihez elengedhetetlen a vállalati felelősségvállalás. A PICK felelős magyar tulajdonú húsipari márkaként fontosnak tartja, hogy kivegye a részét a műanyaghulladékok csökkentésére irányuló kezdeményezésekből.
A műanyagra szükség van, de kevesebb is elég belőle
A 2018-ban kezdődő fejlesztések eredményeképpen a szeletelt PICK szalámik csomagolásához használt műanyag mennyiségét két év alatt 60 tonnával mérsékelték, köszönhetően a fóliavastagságok csökkentésének. Ezáltal a hazai húsiparban elsők között tettek jelentős lépéseket a műanyagszennyezés csökkentéséért úgy, hogy eközben termékeinek íze, minősége és mennyisége változatlan maradt.
Mindez azért is szükségszerű, mert az Európában megtermelt műanyagok csaknem 40%-át a csomagolóanyagok gyártásához használják fel.³

Bár a műanyag csomagolás alapvető fontosságú a hústermékek védelmében és eltarthatóságuk meghosszabbítása miatt, csomagolásfejlesztési szakértőink elkötelezetten dolgoznak azon, hogy kevesebb műanyag csomagolóanyagot használjunk fel termékeinkhez, hogy azok környezetkímélőbb módon kerüljenek a boltok polcaira. A fejlesztéseink által fogyasztóink is biztosak lehetnek abban, hogy kedvenc PICK szalámi termékeik megvásárlásával a jövőben kevésbé terhelik környezetüket” – mondta el Haluska Adrienn, a Pick Szeged Zrt. fejlesztési és minőségirányítási igazgatója.

És ez még nem minden
A PICK a jelenleg kapható legtöbb szeletelt szalámi termékének tálcaméretét 3 centiméterrel csökkentette, és ezzel további 14%-kal mérsékelte az ezen termékek csomagolásához felhasznált műanyag mennyiségét. Így kevesebb plasztik csomagolóanyag kerülhet a szemétlerakókba, miközben hatékonyabbá vált a termékek szállítása is. A vállalat azonban ennyivel még nem elégszik meg, végső célja ugyanis az, hogy 2023-ig a papíralapú csomagolásait is 30%-kal csökkenti, 5 éven belül pedig csak 100%-ig újrahasznosítható csomagolású szeletelt tálcás termékeket fog forgalmazni.
Ha olyan terméket vásárolunk, amelynek csomagolása kevesebb műanyag felhasználásával készült, máris egy nagy lépést tehetünk afelé, hogy óvjuk környezetünket.


A 14%-os műanyag csökkentés csak a Less Plastic pecséttel ellátott szeletelt PICK szalámikra érvényes.
[¹] Forrás: PNAS https://www.pnas.org/content/118/47/e2111530118
[²] Forrás: Store Insider 2021/december http://storeinsider.hu/kereskedo/cikk/mainstream_lett_a_tudatos_fogyasztas
[³] Forrás: Európai Parlament https://www.europarl.europa.eu/news/hu/headlines/society/20181212STO21610/a-muanyag-hulladek-mennyisege-es-ujrahasznositasa-az-eu-ban-infografika
(x)
Székesfehérváron tűnt fel a legendás Kossuth-díjas színésznő autója : nevetségesen olcsón most eladó
Igazi különlegesség bukkant fel Székesfehérváron: eladóvá vált Psota Irén egykori autója: egy Maruti Suzuki 800-as. 31 éves, 99 ezer kilométerrel, és még mindig talpon van.
Megvan, mikor újítják fel a leégett miskolctapolcai barlangfürdőt: a bővítés tervei is készen állnak
Aláírták a kivitelezői szerződést, így már valóban napok kérdése, hogy megkezdődjön a 2024 szeptemberében leégett Miskolctapolca Barlangfürdő helyreállítása.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








