A bakonyi fenyőültetvényes, Jandala Attila tanácsaival most megtudhatjuk, hogyan tarthatjuk hosszabb ideig frissen a fákat, és mire érdemes figyelni a vásárláskor.
Egyes gazdák már augusztus utolsó napjaiban megkezdhetik a kékszőlőfajták szüretelését a villányi borvidéken - közölte a 2500 hektáros szőlőtermő-terület hegyközségi tanácsának titkára az MTI-vel.
Nagy Gergely elmondta, hogy a borvidék sajátosságaként ismert portugieser vörösbort adó kékoportó szedésével indul a szüret, majd szeptember kezdetével a borvidék egész területén zajlik már a betakarítás. A Villány jellegzetességének számító, 400 hektáron termesztett, az összes fajta közül a legnagyobb mennyiségben leszüretelt kékoportóból az időjárás viszontagságai miatt átlagos évjáratú lesz az idei bor a tavalyi csúcsminőség után. A kékoportó, tette hozzá, hektáronkénti 6-9 tonna közötti átlagtermést hoz a borvidéken, idén 7 tonna körül lehet ez az érték.
A villányi termőterület nyolcvan százalékát uraló kékszőlők közül több kedvelt, testes, karakteres vörösbort adó bordeaux-i fajtákat később kezdik szedni. Szeptember közepén kezdik mintegy 300 hektárról szüretelni a Merlot-t, 330 hektárról a Cabernet Franc-t. Szeptember végén, október elején szedik a sauvignont, amelyet 440 hektáron termelnek.
A villányi szüret a fehér fajták szedésével már a hónap közepén megkezdődött az Irsai Olivér szedésével. A hegyközségi titkár hozzátette, a későn érő cabernet franc és cabernet sauvignon terméskilátásait még jelentősen befolyásolhatja a következő három-négy hét időjárása.
Nagy Gergely elmondta, bár megerősödik a minőségi fehérborok iránti kereslet Magyarországon, Villány esetében továbbra is népszerűek a testesebb, tölgyfahordóban érlelt vörösborok, piacuk továbbra is erős az országban. A megtermelt borok mintegy 5-10 százaléka kerülhet külföldre a borvidékről, ugyanakkor valószínűsíthetően a következő években erősödni fog az exportra kerülő borok aránya. Értékesítési problémáktól nem tartanak a villányi bortermelők, a megtermelt mennyiséget időről időre el tudják adni az összes fajtából.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








