Budapest turisztikai vonzerejét elsősorban a város épített öröksége, kulturális kínálata és gasztronómiája határozza meg, nem pedig a prémium kategóriás üzletek száma.
2018-ban minden idők legjobb turisztikai idényét zárták Boldogkő várában. A sziklára épített egykori lovagvár sokak vonzó célpontja lett - írja a turizmus.com.
Szárnyal a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Boldogkő vára: tavaly 85 ezer kiránduló látogatta meg a várat, a településen pedig 3 év alatt megduplázódott a vendégéjszakák száma. A portál szerint a magas látogatottság a kulturális és turisztikai rendezvényeknek köszönhető:
- 2015 óta Garantált hétvégi programok várják a látogatókat húsvéttól október végéig,
- számos gasztro-kulturális eseményt tartanak, mint például májusban a bor- és fröccs fesztivált,
- júniusban az iskolások lepték el a várat osztálykirándulások révén,
- majd két héten át négyezer tanuló vett részt a várban megtartott történelem órákon és kézműves foglalkozásokon, ahol táncház, íjászat és apródképzés is színesítette a programokat,
- szeptemberben csülkös-pálinkás nappal várták a vendégeket
- októberben pedig középkori lovagi várjátékokat tartottak hazai és külföldi lovagrendek képviselőivel, látványos tornával, páncélosokkal és íjászokkal.
Palla Melinda, a vár kulturális menedzsere elárulta, hogy nemrég egy nagyobb szabású program megvalósítását segítő támogatási szerződést írtak alá, melynek keretében a vár belső terei is megújulnak. Mint kiderült, lovagtermet és kiállítótereket fognak kialakítani, kibővítenék a fogadótereket, valamint az infrastruktúrát és a közműveket is fejlesztenék. A menedzser elmondása szerint tovább bővítik a programok listáját és újabb turisztikai szolgáltatásokkal kívánnak erősíteni, mint például egy új kávézóval és egy ajándékbolttal a már meglévő Castrum Boldua középkori étterem mellé.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








