A téli turisztikai szezonban szigorúan fellépnek az autópályákról dugó esetén lehajtó tranzitforgalommal szemben.
A kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 2,1%-kal haladta meg, az előző hónaphoz képest 1,3%-kal mérséklődött.
2025. májusban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers és a naptárhatástól megtisztított adatok szerint egyaránt 2,1%-kal meghaladta az előző év azonos időszakit. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletekben 0,5, a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 4,0%-kal bővült, az üzemanyag-kiskereskedelemben 1,1%-kal mérséklődött az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene az előző év azonos időszakához viszonyítva.
A szezonális és naptárhatással kiigazított adatok szerint a kiskereskedelmi forgalom volumene 1,3%-kal maradt el az előző havitól. 2025. január–májusban a forgalom volumene – szintén naptárhatástól megtisztított adatok szerint – 3,1%-kal felülmúlta az előző év azonos időszakit.
2025. májusban az előző év azonos időszakához képest, naptárhatástól megtisztítva:
- Az országos kiskereskedelem forgalmának volumene 2,1%-kal nőtt.
- Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben a forgalom volumene 0,5%-kal emelkedett.
- Az élelmiszer-kiskereskedelem 76%-át adó élelmiszer jellegű vegyes üzletek értékesítési volumene 2,1%-kal növekedett, az élelmiszer-, ital-, dohányáru-szaküzleteké 4,0%-kal csökkent.
- A nem élelmiszer-kiskereskedelem forgalmának volumene összességében 4,0%-kal bővült. Az eladások volumene az iparcikk jellegű vegyes üzletekben 9,1, a bútor-, műszakicikk-üzletekben 7,2, a gyógyszer-, gyógyászatitermék-, illatszerüzletekben 3,6, a textil-, ruházati és lábbeliüzletekben 1,0, a könyv-, számítástechnika-, egyébiparcikk-üzletekben 0,4%-kal nőtt, a használtcikk-üzletekben 2,5%-kal csökkent.
- Az árucikkek széles körére kiterjedő, a kiskereskedelmi forgalomból 8,1%-kal részesedő csomagküldő és internetes kiskereskedelem volumene 4,8%-kal emelkedett.
- Az üzemanyagtöltő állomások forgalmának volumene 1,1%-kal mérséklődött.
- A kiskereskedelmi adatokba nem tartozó gépjármű- és gépjárműalkatrész-üzletek volumene lényegében nem változott.
2025. májusban:
- Az országos kiskereskedelem forgalma folyó áron 1691 milliárd forintot ért el.
- Az országos kiskereskedelmi forgalom 50%-a az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletekben, 36%-a a nem élelmiszer-kiskereskedelemben, 14%-a az üzemanyagtöltő állomások forgalmában realizálódott.
2025. január–májusban az előző év azonos időszakához képest, naptárhatástól megtisztítva:
- A kiskereskedelem forgalmának volumene 3,1%-kal emelkedett.
- Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben 2,7, a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 4,6, az üzemanyag-kiskereskedelemben 0,7%-kal nőtt az értékesítés volumene.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








