Nagy Ádám, a Nádudvari Élelmiszer ügyvezetője szerint az árrésstop miatt elmaradtak az indokolt áremelések, miközben a költségek érdemben nőttek.
Az ipari termelői árak 2025. februárban az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 8,2%-kal emelkedtek, míg az előző haviaktól 0,4%-kal elmaradtak - olvasható a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) mai közleményében.
2025 februárjában az ipari termelői árak átlagosan 8,2%-kal meghaladták az egy évvel korábbiakat. A belföldi értékesítés árai 5,4, az exportértékesítésé 9,6%-kal felülmúlták az előző év februári értékeit. Az áremelkedést elsősorban a forint árfolyamának euróval szembeni éves szintű gyengülése, valamint az előállítási költségek növekedése okozta. Az előző hónaphoz viszonyítva a belföldi értékesítési árak nem változtak, az exportértékesítési árak 0,6, így az ipari termelői árak összességében 0,4%-kal mérséklődtek.
2025. februárban a 2024. februárihoz képest:
- A belföldi értékesítés árai átlagosan 5,4%-kal nőttek, ezen belül a 62,7%-os súlyt képviselő feldolgozóiparban 5,0, a 35,4%-os súlyú energiaiparban (villamosenergia-, gáz-, gőzellátás, légkondicionálás) pedig 5,8%-kal. Az élelmiszeripar értékesítési árai 6,1%-kal emelkedtek.
- Az ágazatok rendeltetés szerinti csoportjai közül belföldön az energia- és továbbfelhasználásra termelő ágazatokban együttesen 5,5, a beruházási javakat gyártókban 5,2, a fogyasztási cikkeket gyártókban pedig szintén 5,2%-kal nőttek az árak.
- Az ipari exportértékesítési árak 9,6%-kal magasabbak voltak, ezen belül a 91,8%-os súlyt képviselő feldolgozóiparban 4,7, a 8,0%-os súlyú energiaiparban 36,3%-kal emelkedtek az árak.
2025. január–februárban a 2024. január–februárihoz képest:
A belföldi értékesítés árai 5,8, az exportértékesítéséi 10,1%-kal magasabbak voltak, így az ipari termelői árak összességében 8,7%-kal emelkedtek.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








