A Pénzcentrum összeállítást készített annak kapcsán, hogy miért van Magyarországon jóval kevesebb életbiztosítás, mint például Nyugat-Európában, vagy Észak-Amerikában.
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) várakozása szerint az infláció szeptemberben csökkeni, majd októberben ismét emelkedni fog - hangzott el a jegybank Inflációs jelentésének bemutatóján.
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) várakozása szerint az infláció szeptemberben csökkeni, majd októberben ismét emelkedni fog – jellemzően bázishatások miatt - , és az év végén enyhén 4 százalék felett alakulhat – mondta el Balatoni András, a jegybank Inflációs jelentésének szerkesztője. A dezinflációs trend 2025 első negyedévétől indulhat újra, és a várakozások szerint jövőre fenntarthatóan elérjük a 3 százalékos célt.
A 2025-re vonatkozó inflációs prognózis enyhén emelkedett a júniusi inflációs előrejelzéshez képest, amit a pénzügyi tranzakciós illeték emelésének hatása magyarázza. Utóbbi 0,2-0,3 százalékponttal emelheti a jövő évi inflációt.
Az idei évben a mezőgazdaság és az ipar gyenge teljesítménye, valamint a vártnál kedvezőtlenebbül alakuló beruházások lassítják a növekedést. A jegybank szakemberei 2024-ben 1,0-1,8 százalékos, 2025-ben pedig 2,7-3,7 százalékos gazdasági növekedésre számít, 2026-ban pedig már 3,5-4,5 százalékot prognosztizálnak.
A foglalkoztatás történelmi csúcsa ellenére a munkapiaci feszesség mostanra mérséklődött. Ennek ellenére 2024-ben a júniusi várakozásinknál enyhén magasabb bérdinamikát várnak a versenyszférában.
Júliusról augusztusra a legtöbb uniós országban mérséklődött a fogyasztói árak dinamikája. Fontos új tényező, hogy az olajárak alacsonyabban alakulnak az előző jelentéshez képest – ez egy igen fontos dezinflációs hatás.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Szeptemberben 3,1 százalékra mérséklődhet a pénzromlás mértéke, ám Balatoni András kiemelte, hogy ez még nem jelenti az inflációs cél fenntartható módon való elérését. Ezt a szakember szerint jól jelzi a maginfláció 5 százalék körüli szintje.
Reálgazdasági előrejelzés
A középső és a délkeleti országrészben a historikus átlagtól érdemben elmaradó kukoricahozam várható idén, ami a nyáron tapasztalt aszályos időjárásnak a következménye. Mindez érdemben, akár 0,4 – 0,9 százalékponttal ronthatja az idei évi gazdasági növekedést.
Az ipari termelés alakulása sem túl biztató egyelőre, ugyanis a nyugat-európai konjunktúra is elhúzódóan gyengélkedik.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








