Egy friss kutatás szerint az Európai Unió gazdaságilag fejlettebb tagállamaiban szoros összefüggés mutatható ki az innovációs képességek és a fenntarthatósági teljesítmény között.
Az ipari termelői árak 2024 júniusában az egy évvel korábbihoz képest 2,7, az előző hónaphoz viszonyítva 1,5%-kal emelkedtek - olvasható a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) közleményében.
2024. júniusban az ipari termelői árak átlagosan 2,7%-kal magasabbak voltak az egy évvel korábbihoz képest. A belföldi értékesítés árai 0,2%-kal mérséklődtek, az exportértékesítéséi 4,2%-kal növekedtek. Az előző hónaphoz viszonyítva a belföldi értékesítési árak 1,2, az exportértékesítési árak 1,7%-kal nőttek, így az ipari termelői árak összességében 1,5%-kal voltak magasabbak.
2024. júniusban a 2023. júniusihoz képest:
- A belföldi értékesítés árai átlagosan 0,2%-kal csökkentek, ezen belül a 60,0%-os súlyt képviselő feldolgozóiparban 2,9%-kal emelkedtek, a 38,6%-os súlyú energiaiparban (villamosenergia-, gáz-, gőzellátás, légkondicionálás) 6,5%-kal mérséklődtek. Az élelmiszeripar értékesítési árai 2,7%-kal alacsonyabbak voltak.
- Az ágazatok rendeltetés szerinti csoportjai közül belföldön az energia- és továbbfelhasználásra termelő ágazatokban együttesen 1,4%-kal csökkentek, a beruházási javakat gyártókban 5,6, a fogyasztási cikkeket gyártókban 0,6%-kal emelkedtek az árak.
- Az ipari exportértékesítési árak 4,2%-kal magasabbak voltak, ezen belül a 82,9%-os súlyt képviselő feldolgozóiparban 5,6%-kal emelkedtek, a 16,7%-os súlyú energiaiparban 5,8%-kal estek az árak.
2024. január–júniusban a 2023. január–júniusihoz képest:
- A belföldi értékesítés árai 4,6, az exportértékesítéséi 1,0%-kal mérséklődtek, így az ipari termelői árak összességében 2,3%-kal voltak alacsonyabbak.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








