Gablini Gábor: Csalókák a statisztikák, a magyar autópiac nem teljesített olyan jól 2025-ben, mint a mit a számok mutatnak.
Nagyon nagy bajban a magyar export: durva bezuhanást hozott a december, ebből hogy mászunk ki?
2023. decemberben az export euróban számított értéke 7,8, az importé 8,6%-kal kisebb volt az előző év azonos időszakinál. A termék-külkereskedelmi egyenleg 110 millió euróval javult. Az előző hónaphoz viszonyítva a külkereskedelmi termékforgalom szintje az exportoldalon 20, az importoldalon 7,6%-kal csökkent.
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb közlése szerint a hazai termék-külkereskedelem esetében az egyenleg negatívba fordulása az importoldalon a romló energiaegyenleg és az exportoldalon a korábban jelentős többletet generáló gépipari termékek exportjának éves és havi alapon is mért csökkenése következtében alakult ki, miközben a gépimport érdemben nem változott novemberhez és tavaly decemberhez képest.
Decemberben a kivitel értéke 10,4 milliárd eurót (3950 milliárd forintot), a behozatalé 10,5 milliárd eurót (4021 milliárd forintot) tett ki. A termék-külkereskedelmi hiány 188 millió euró (71 milliárd forint) volt. A kivitel 75, a behozatal 66%-át az EU tagállamaival (EU27_2020) bonyolítottuk le. Az egy évvel korábbi adathoz képest az export euróban számított értéke 7,8, az importé 8,6%-kal csökkent.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








