Hogy miért ennyire boldogtalan nemzet a magyar, annak járt utána a Pénzcentrum egy korábbi kutatásunk segtségével tárjuk fel az okokat.

Bár a pandémia kezdete óta a magyarok többsége árérzékenyebb, tavalyhoz képest idén valamivel többet, átlagosan 59 ezer forintot költenének karácsonyi ajándékokra – mutat rá egy friss országos, reprezentatív kutatása. A magyarok idei karácsonyi terveit vizsgáló felmérésből az is kiderült, hogy tízből négy ember úgy érzi, kevesebb időt tölt a mindennapokban családjával, barátaival, mint szeretné, többségük pedig az ünnepek alatt tervezi bepótolni az elmaradt találkozásokat. Ha pedig nincs mód személyes találkozásra, a legtöbben a mobilhívást választják.
A Telenor megbízásából az Impetus Research által készített, nemre, korra, településtípusra és régióra nézve reprezentatív országos kutatás alapján a magyarok többsége a pandémia kezdete óta árérzékenyebb lett, 35 százalékuk pedig többet vásárol online. Ugyanakkor tavalyhoz képest 64%-ról 71%-ra emelkedett azoknak az aránya, akik nagyjából ugyanannyit vagy többet fognak karácsonyi ajándékra költeni, mintha nem lenne járványhelyzet. A becsült átlagos költés idén 59 ezer forintnak felel meg, ami némi növekedést jelent a tavalyi 55 ezerhez képest.
Az ajándékozásra ebben az évben is időben felkészülünk: a kitöltők több mint fele már novemberben vagy előtte elkezdte a vásárlást, és tavalyhoz képest némileg nőtt a bizalom az üzletben történő vásárlás iránt; idén valamivel többen terveznek így is, vagy nagyobb részt ilyen módon is vásárolni (52% vs. 47%). Online beszerzésnél a többség igyekszik korábban megrendelni az ajándékot, mert fél, hogy a kiszállításban lehetnek fennakadások. Bár 44% figyeli a karácsonyi akciókat, ajánlatokat, a klasszikusan az adventi bevásárláshoz kapcsolódó Black Friday-nek csak 20% tulajdonít fontos szerepet.
A legnépszerűbb karácsonyi ajándékok közé továbbra is a ruhák (50%), elektronikai cikkek, kiegészítők (46%) és a játékok (42%) tartoznak, a tárgyi ajándékokat pedig az utalványok (25%) és az élmények (13%) vagy utazások (8%) követik. Elektronikai cikkek közül a válaszadók leggyakrabban fejhallgatót/fülhallgatót (22%), okostelefont (20%), telefontokot vagy kijelzővédő fóliát (16%) vásárolnak karácsonyra, okosórával pedig 15% tervez.
Mobilkommunikációs eszközt – mobilt, tabletet, okosórát – főként a párjuknak (43%) vagy gyermeküknek (41%) ajándékoznak a magyarok, és kétszer többen terveznek ilyet vásárolni a szüleiknek (24%), mint saját maguknak (12%). A mobileszközt ajándékozni tervezők negyede fontolgatja, hogy esetleg új előfizetéssel veszi meg a mobilját, amit többségük az elérhető akciós ajánlatoktól tesz függővé.
JÓL JÖNNE 2 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 millió forintot igényelnél, 60 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 46 056 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől az MKB Bank 47 150 forintos törlesztőt (THM 15,61%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Telefonálunk, ha nem tudunk találkozni
A kutatás alapján 10-ből 4 magyar úgy érzi, hogy a mindennapokban kevesebb időt tud szánni a szeretteivel való kapcsolattartásra, mint szeretné. A válaszadók háromnegyede legalább hetente egyszer sort kerít egy mélyebb beszélgetésre a közvetlen családtagokkal, viszont csak negyedük társalog ilyenekről napi szinten. A tartalmas beszélgetésekre leginkább a személyes találkozások szolgálnak (82%), de a kitöltők több mint fele gyakran választja a mobiltelefont (61%), és meglepően sokan (53%) a chates üzenetváltást is megfelelő csatornának tartja ehhez.
A magyarok közel fele (45%) karácsonykor tervezi bepótolni az év közben elmaradt találkozásokat, beszélgetéseket. A kérdőívet kitöltők 47%-a idén szűk családi körben, 44% pedig szélesebb rokoni körrel tölti a karácsonyt. Az elmúlt évhez képest már kevésbé befolyásolja az ünneplést a járványügyi helyzet: míg tavaly 44% mondta, hogy – főként a koronavírus miatt – valószínűleg kevesebb emberrel fog találkozni, mint az előző évben, idén már csak 11% válaszolt így. Akik a pandémia miatt kevesebb találkozást terveznek az ünnepek alatt, azok főleg az idősebb, nem velük közös háztartásban élő rokonaikat féltik.
A Brancs a hazai piacon egyedi koncepciójával és célközönségével gyakorlatilag indulása óta aktív résztvevője a startup világnak.
Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.
Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.
Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!
-
Videó: bejutottunk a Telekom irányítási központjába: itt biztosítják, hogy viharban is legyen net
A hét minden napján, a nap 24 órájában felügyelik a Telekom teljes hálózatát és összes szolgáltatását.
-
Winelovers Grand: a borkedvelők paradicsoma (x)
A Winelovers Grand az év első borfesztiválja; Április 1-jén a borok kerülnek a középpontba a Corinthia Budapest impozáns termeiben, és ez nem áprilisi tréfa!
-
Menedzserek a társadalomért - Fókuszban a Jövő! konferencia (x)
MENEDZSERSZÖVETSÉG - HATÉKONY VÁLLALATVEZETÉS a sikeres jövőért!
- Véget ért a "jó világ" a római Pantheonban
- Magyarország idén hozzájuthat az uniós helyreállítási forrásokhoz - a nap hírei
- Légierejük egyesítését tervezik az észak-európai államok
- Halálos dráma egy burgenlandi csarnoktetőn, 7 métert zuhant a magyar munkás
- BKK: több kerületben javulhatnak a kerékpáros- és gyalogosközlekedés feltételei
- Thomas Tuchelnek eddig külföldön jobban ment, mint Németországban
Fenntartható élelmiszergyártás – Ez a jövő befektetése?
MISKOLC - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
DEBRECEN - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!


