Szerdán nulla órától literenként bruttó nyolc forinttal emelkedik a benzin és a gázolaj ára. A drágulás oka a benzin és gázolaj dollárban mért jegyzésárának emelkedése, illetve a forint dollárral szembeni érdemi gyengülése.
Szerdán (2011. július 20-án) nulla órától 8 forinttal emeli a MOL a benzin és a gázolaj nagykereskedelmi listaárát - tudta meg a Portfolio.hu. Ez azt jelenti, hogy az olajcég a benzin literjét a kiskereskedőknek listaáron bruttó 366,5 forintért, a gázolajat pedig bruttó 353,9 forintért adja majd.

Bár az egyes kutak árképzése egymástól eltérő, az autósok nagyjából ugyanilyen mértékű (8 Ft-os benzin és gázolajár) emeléssel szembesülnek majd szerdától az állomásokon. Ez azt jelenti, hogy a benzint átlagosan 383-384 forintos literenkénti áron, míg a gázolajat 370-371 forintos literenkénti áron tankolhatják majd az autósok. A szerdai áremelést követően az üzemanyagok ára egyre közelebb kerül a május eleji 389 forintos benzinár csúcshoz, illetve a március végi 376 forintos gázolajár csúcshoz.
Korábban: Áremelés: a héten nagyot nézhetnek az autósok
A hazai üzemanyagárak emelkedésének oka a benzin és gázolaj dollárban mért jegyzésárának emelkedése, melyre a forint dollárral szembeni gyengülése csak rárakott egy lapáttal.
Egyre kevesebbet autózunk
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A Magyar Ásványolaj Szövetség tagvállalatainak töltőállomásain az idén az első félévben 614,9 millió liter benzint és 756 millió liter gázolajat értékesítettek, szemben a tavalyi első félévben a benzin esetében mért 654,8 millió literrel, valamint a gázolaj esetében mért 745,2 millió literrel. Így a benzineladások 6 százalékkal csökkentek, a gázolajeladások viszont 1,5 százalékkal nőttek a bázishoz képest.
A szövetség adatai a piac mintegy 85 százalékát fedik le a tagvállalatokon keresztül. A szövetség közlése szerint továbbra is fennáll az a tendencia, hogy az eladások összességében valamelyest csökkennek, az első félévben 2,1 százalékkal.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







