A közösségi médiában mindenki utazik és mindenki boldognak tűnik – de vajon tényleg így van?
Nagy-Britanniában - a világon először - oltási kampány indítanak a gonorrhea ellen, szerdai bejelentésében a hírt az ország egészségügyi ellátószolgálata (NHS) mérföldkőnek nevezte a szexuális egészség terén.
A tájékoztatás szerint a vakcinálás során egy már létező, 4CMenB néven ismert oltóanyagot használnak majd, amelyet korábban már az agyhártyagyulladást és a vérmérgezést okozó meningococcus-B baktérium ellen is alkalmaztak kisgyerekeknél 8 és 16 hetes, majd egyéves korban.
A brit kormány mellett működő független oltásügyi és immunizációs vegyesbizottság (Joint Committee on Vaccination and Immunisation, JCVI) ugyanakkor aláhúzta, hogy a kutatások szerint a vakcinának csak 32,7-42 százalékos hatékonysági rátája van a gonorrhea ellen.
Amanda Doyle, az NHS egyik vezető munkatársa aláhúzta, hogy az oltás segítségével sikerülhet megelőzni a betegség terjedését, illetve felvehetik a harcot az antibiotikumrezisztens baktériumokkal is.
Sema Mandal, a brit kormány egészségbiztonsági hivatalának (UK Health Security Agency, UKHSA) munkatársa szintén nagyon fontos lépésnek nevezte az oltási kampányt, rámutatva a gonorrheás megbetegedések emelkedő számára, beleértve az antibiotikumrezisztens változatot is.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az oltásra jogosultak körét az elkövetkező hetekben mérik majd fel. A JCVI adatai szerint a gonorrhea egyes csoportok, például a hátrányos helyzetű, a karibi származású, illetve a meleg és biszexuális közösségek tagjait aránytalanul magas számban sújtja. Az UKHSA adatai szerint Nagy-Britanniában 1918 óta 2023-ban regisztrálták a legtöbb megbetegedést, több mint 85 ezret.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








