Szilveszterkor továbbra sem tiltják be a tűzijátékokat Budapesten, ugyanakkor az idei évben a korábbinál jóval szigorúbb feltételek mellett lehet használni őket.
A magyar lakosság csupán 8 százaléka használ fényvédő krémet egész évben, a túlnyomó többség (43 százalék) csak nyáron figyel erre oda - derült ki egy friss, reprezentatív kutatásból. Amikor legerősebb az UV sugárzás 11-15 óra között, akkor csak a megkérdezettek negyede szünetelteti a napozást. Annak érdekében, hogy növeljék a fényvédelemmel és az egészségmegőrzéssel kapcsolatos tudatosságot összefogott az Affidea Magyarország és a Dr. Kelen, aminek keretein belül júniusban ingyenes melanomaszűrést is szerveztek. A vizsgálaton részt vevők több mint 7 százalékánál találtak olyan eltérést, amely további kezelést igényelt a szakorvosok szerint.
A KSH adatai alapján évente több mint 70 000 új rosszindulatú daganatos megbetegedést jelentenek Magyarországon, és több mint 30 000 fő hal meg évente daganatos megbetegedés következtében. A rendszeresen végzett ön- és szűrővizsgálatok életeket menthetnek, többek között a melanoma esetében is, amely a bőrdaganatok egyik típusa. A melanoma kialakulása mögött sok esetben a túlzásba vitt napozás áll, illetve a megfelelő fényvédelem hiánya.
A magyar lakosság fényvédelemmel és napozással kapcsolatos attitűdjét és szokásait is vizsgálta az Affidea Magyarország országos, reprezentatív kutatása, mely szerint bőven van még hova fejlődnünk, ha bőregészségről és prevencióról van szó. A kutatásból kiderült, hogy a magyarok 43 százaléka csak nyáron használ fényvédő krémet, és csupán 8 százalékuk figyel erre oda télen is. Az erős napsütést mindössze 40 százalékuk kerüli, a 11-15 óra közötti napozás szüneteltetése pedig csak a megkérdezettek negyedére jellemző. A nőkről elmondható, hogy jobban odafigyelnek a bőrük egészségére, mint a férfiak.
Egész évben használjunk fényvédőt
A fényvédő krémek mindennapos használatát javasolják a szakemberek, függetlenül attól, hogy felhős vagy napos az idő, ugyanis védelmet nyújtanak az UV-sugarak ellen, lassítják a bőr öregedésének folyamatát és csökkentik a melanoma kialakulásának kockázatát. Éppen ezért egész évben ajánlott a fényvédő krémek használata, nem csak nyáron.
A fényvédők használata kiemelten fontos a bőr egészségének megőrzésében és a bőrrák megelőzésében, azonban a gyakorlatban még mindig sokan nem használják megfelelően a napkrémeket. Az emberek gyakran nem alkalmaznak elegendő mennyiséget, nem kenik be újra magukat vagy a gyerekeiket a szükséges időközönként, vagy egyszerűen elfelejtik használni őket a mindennapok során. Ahhoz, hogy a fényvédők valóban hatékonyak legyenek, elengedhetetlen a megfelelő mennyiség és a gyakori alkalmazás, valamint a bőrtípusnak és a napsugárzás erősségének megfelelő krém kiválasztása
– emelte ki Dr. Kelen Ákos, a Dr. Kelen termékfejlesztő szakgyógyszerésze.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Fontos a rendszeres bőrgyógyászati szűrés
Az anyajegyek ellenőrzése nem csupán esztétikai kérdés, hanem az egyik legfontosabb megelőző intézkedés a bőrrák ellen, ezért a rendszeres anyajegyszűrést be kell építeni az egészségmegőrzési rutinba. Ez a vizsgálat segít felismerni az esetleges kóros elváltozásokat korai stádiumban, amikor még nagyobb eséllyel gyógyíthatók. A szűrés különösen fontos azok számára, akik fokozott kockázatnak vannak kitéve, például:
- világos bőrű emberek;
- akiknek a családjában előfordult már melanoma;
- akik sok időt töltenek a napon vagy mesterséges UV-sugárzásnak (pl. szolárium) vannak kitéve;
- akiknek sok anyajegyük vagy szabálytalan formájú anyajegyük van.
„Az anyajegyszűrés rendkívül fontos a bőrrák korai felismerésében. A rendszeres bőrgyógyászati ellenőrzések lehetővé teszik az atipikus anyajegyek és a melanoma időben történő azonosítását és kezelését. Mindenkinek ajánlott legalább évente egyszer részt venni egy alapos bőrvizsgálaton, különösen azoknak, akiknek sok anyajegyük van vagy bőrrákra hajlamosító tényezőkkel rendelkeznek. Sajnos sokan még mindig nem veszik elég komolyan a rendszeres bőrvizsgálat fontosságát, pedig egy gyors, fájdalommentes szűrővizsgálat akár életeket is menthet” – tette hozzá Dr. Farczádi Enikő, az Affidea Magyarország onkológus szakorvosa.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








