Az elmúlt időszakban ismét a figyelem középpontjába került az arany, mint jegybanki tartalékeszköz,
A maszk és a távolságtartás csökkenti megfertőződés esélyét és azt is, hogy a fertőzést továbbadjuk - mondta Kacskovics Imre immunológus, az ELTE természettudományi karának dékánja szombat reggel az M1-en.
A szakértő felhívta a figyelmet, hogy az antitestek körülbelül 4-6 hónapig napig nyújtanak védelmet egy, a betegségen átesett vagy egy beoltott embernél, ezért szükség van a harmadik oltásra is. Hozzátette: vannak olyan folyamatok is, amelyek a vakcina vagy a betegség hatására akár hosszú távon is biztosítják azt, hogy a szervezet képes legyen felismerni a koronavírust, illetve - igaz csak alacsony szinten - antitestek is termelődnek. Ugyanakkor ezekkel az a probléma, hogy túl lassan reagálnak egy esetleges fertőzésre - tette hozzá.
Kacskovics Imre szerint mivel a koronavírus a különböző mutációk révén egyre agresszívebb lesz, arra kell készülni, hogy újabb és újabb oltásokra is szükség lehet. Hangsúlyozta, aki nem oltatja be magát az a halált vagy a maradandó sérülést kockáztatja. Kifejtette:
a jelenlegi ismeretek szerint százból két ember belehal a betegségbe, húsz pedig maradandó sérüléssel kerül ki a kórházból.
Az oltás mellett kampányoló kollégáira utalva úgy fogalmazott, "mi mind ugyanazt mondjuk: legyenek szívesek a honfitársaim beoltatni magukat, ezzel tudják magukat és minket, a társadalmat és az ország működőképességét védeni".
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Újabb csalási trükkre figyelmeztet a Telekom
- Szokatlan hiba miatt hívják vissza a Tesla új gyöngyszemét
- Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani
- Jó számokat hoz Magyarország az autós piacon
- Erre már sokan vártak: itt a TikTok új alkalmazása
- Van egy kis probléma az autók elkobzásával a szomszédban