A Pénzcentrum 2025. december 15.-i hírösszefoglalója, deviza árfolyamai, a hatoslottó nyerőszámai, heti akciók és várható időjárás egy helyen!
Minden második magyar fontosnak tartja, hogy megfelelően védjen a szájmaszk a vírus ellen, mégis a megkérdezettek csupán 8%-a hord minősített szájmaszkot - derült ki egy friss felmérésből. A válaszadók 17 százaléka hordja úgy a maszkot, hogy az orra szabadon van. A megkérdezettek fele pedig hiába számít rá, hogy a második hullámban szigorítások lesznek, nem készül tudatosan erre, mint az első hullám idején. Belefáradt a lakosság az örökös készenléti állapotba.
A SzerszamKell.hu online barkácsáruház piackutatásában arra volt kíváncsi, hogy a vírus első hullámához képest hogyan változtak az online vásárlási szokások, valamint arra, hogy milyen típusú maszkot hordanak az emberek, mi alapján választják ki, honnan szerzik be, hogyan hordják azokat és ráadásként mit gondolnak a vírus második hullámáról. A válaszadók fele 25-54 év közötti budapesti lakos volt.
Szeretnénk, ha védene, mégsem olyat hordunk
A kutatásból kiderült, hogy a válaszadók több, mint a fele (68%) többször használatos textil, vagy eldobható orvosi szájmaszkot hord és úgy gondolja, hogy ezek a típusú maszkok védenek a leginkább a megbetegedések és a vírus ellen. Ez az arány annak tudatában érdekes, hogy 47%-uk tartja fontosnak, hogy minősített, EU-s szabványnak megfelelő legyen a maszk, amit hord.
Sajnos azonban ezek a típusú maszkok nem rendelkeznek semmilyen tanúsítvánnyal és nem alkalmasak a vírusok megfelelő szűrésére sem. Nagy Gábor munkavédelmi szakember és a barkácsáruház ügyvezetője szerint az egészségügyi eldobható maszkok és a textil maszkok csupán a védelem hamis illúzióját keltik:
Arra kérdésre, hogy jellemzően hogyan hordják a maszkot, 17%-uk felelte azt, hogy az orrát szabadon hagyja, vagy az állára húzva hordja a szájmaszkot, hogy jobban kapjon levegőt és ne párásodjon a szemüvege. A válaszadók 80%-a bevallásuk szerint rendeltetésszerűen, az orrát és a száját eltakarva viseli a szájmaszkot.
Az ár erős szempont, akkor is, ha nem a legmegbízhatóbb a maszk
Ami a maszkok beszerzését illeti, legtöbben a bolti vásárlást részesítik előnyben és főleg az ár dönt: azok az emberek, akiknek nem számít, hogy minősített legyen a maszk, biztosan az első és legolcsóbb eldobható, vagy textil maszkot veszik le a polcról. Akiknek számít, hogy megfelelően védjen, az jellemzően ajánlás útján dönt, de ugyanúgy megnézi a maszk árát és valószínű, hogy a boltban veszi meg. Ami mindkét csoportban közös, (49%-a a válaszadóknak) hogy legyen a lehető legolcsóbb akkor is, ha nem feltétlen az a leghatékonyabb.
A járvány kitörése óta többször vásárolunk online?
58% válaszolt határozott igennel a kérdésre, annak ellenére, hogy a szájmaszkot csupán a kitöltők 23% szerzi be online. “Ha csak a Netpincér, vagy a KFC házhozszállítás kulcsszavakra történő kereséseket nézzük, a Netpincér esetében az előző két évben a stabil 500 ezres kereséshez képest a vírus kezdetekor másfélszeresére nőtt a találatok száma (1,6 millió keresés), azóta pedig beállt egy lassú növekedésre, ami jelenleg kb. 860 ezer keresést jelent." - árulta el Alberti Dorina, marketing szakember, majd hozzátette:
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Mit gondolunk a második hullámról?
A kutatás készítői arra is kíváncsiak voltak, hogy mire számítunk a második hullámtól és hogyan készülünk fel rá? A megkérdezettek 65% úgy látja, hogy komoly szigorítások érkeznek, mégis közel a felük nem készül különösebben rá, vagy teljesen figyelmen kívül hagyja a vírus jelenlétét.
- vélte a szakember.
(x)
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








