2 °C Budapest
Semmi értelme a dízelek korlátozásának? A koronavírus komoly bizonyítékot szolgáltat

Semmi értelme a dízelek korlátozásának? A koronavírus komoly bizonyítékot szolgáltat

2020. április 13. 09:36

Lecsökkent forgalom mellett is ugyanolyan nitrogén-oxid szinteket mérnek Németországban, mint a vírus kitörése előtt, egy cikk szerint mindebből arra lehet következtetni, hogy az Euro 5-ös dízelautóknak nincs sok ráhatása a levegő minőségére. Várkonyi Gábor autószakértő blogbejegyzésében kiemeli, hogy az egész diskurzus hamisan értelmezett adatok és boszorkányüldözés kapcsán elment egy fatálisan rossz irányba, hosszú távú súlyos következményekkel az európai iparra nézve.

Egy elég érdekes elemzést prezentált blogján Várkonyi Gábor: a Pénzcentrumnak korábban többször is nyilatkozó autószakértő a német Focus egy friss írását idézte arról, hogy a koronavírus kapcsán bizonyítást nyert az a régi feltételezés, mely szerint "az ideológia alapon üldözött" Euro 5-ös dízeleknek nagyjából nulla hatása van a városok levegőjének nitrogén-oxid szintjére.

Töredékére esett forgalom mellett például Stuttgartban pontosan ugyanazokat a szinteket mérik, mint a vírus előtt, az NO2 csúcsok ráadásul éjszaka mérhetőek, lényegében nulla forgalom mellett.

Korábban is voltak már olyan példák, amik minimum elgondolkodtatóak lehetettek volna (miért nem változnak az adatok, amikor le van zárva Stuttgart egy maraton miatt), mégsem történt semmi annak érdekében, hogy pontosan kutassanak annak kapcsán, hogy mi okozza valójában az NO2 szennyezést. Egyszerűbb volt az autózásra fogni mindent, hatalmas károkat okozva az Euro 5-ös dízel tulajoknak és cégeknek

- írja a szakember, aki szerint a dízel, ami mára lényegében tisztább, mint a részecskeszűrő nélküli benzinesek, de ez "kipontozódott azoknál, akik csak a figyelemfelkeltő szalagcímek alapján tájékozódva vesznek autót". Ennek következtében a szén-dioxid szintek megugrottak az EU-s forgalomba helyezéseknél.

Az egész diskurzus hamisan értelmezett adatok és boszorkányüldözés kapcsán elment egy fatálisan rossz irányba, hosszú távú súlyos következményekkel az európai iparra nézve. Ehhez nyilván kellett a dízelbotrány is, ezt muszáj rögzíteni. Semmiképpen sem azt akarom ebből kihozni, hogy maradjon minden úgy, mint eddig, illetve hogy feleslegesek azok az erőfeszítések, hogy a lehető legtisztább levegőjű városokban éljünk. Sőt, erre kell törekedni, hiszen ez mindannyiunk elemi érdeke.

Ennek kapcsán Várkonyi Gábor örvendetes fejleménynek nevezte, hogy a városi közlekedésben egyre több megfizethető villanyautó vesz részt Európa-szerte, és az értékelhető hatótávú plug-in hibridek is növelik részesedésüket a forgalomba helyezéseknél.

MOST ÉRHETI MEG IGAZÁN LAKÁST, HÁZAT VENNI!

Ha tervezed, hogy ingatlant vásárolsz, akkor most jött el a Te időd! Egyrészt azért, mert a lakáspiaci mutatók szerint egyértelműen megtört az elmúlt évek brutális áremelkedése. Jelenleg leginkább stagnálnak az árak, de van, ahol már árcsökkenést is tapasztalhatunk. Mindeközben a finanszírozási költségek még rekord alacsony szinten vannak. Nem hiszed? Nos, a Pénzcentrum megújult lakáshitel-kalkulátora szerint ma 15 millió forintot, 20 éves futamidőre, már 2,74 százalékos THM-el, és havi 81 188 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 3,03% a THM; a Budapest Banknál 3,10%; az MKB Banknál 3,12%; míg az OTP Banknál 3,23%-os THM-mel kalkulálhatunk. Érdemes még megnézni a K&H Bank, az ERSTE Bank, és természetesen a többi magyar hitelintézet konstrukcióját is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Ez az irány jó. A hatékony és tiszta belső égésű motor ugyanakkor nem kellene, hogy halálra ítélődjön, főleg nem olyan adatok alapján, amelyek pont az ellenkezőjét bizonyítják annak, amit évek óta mantráznak nekünk. Találjuk meg az egyensúlyt és a megfelelő eszközt a konkrét feladatra, a gazdasági hatások figyelembevételével

- zárja kommentálját Várkonyi Gábor.

NEKED AJÁNLJUK
NAPTÁR
Tovább
2021. április 14. szerda
Tibor
15. hét
KONFERENCIA
Tovább
HR Revolution 2021
Vörös riadó! Újabb fronton nyílhat harc a hazai munkahelyeken. Hogyan tovább?
EZT OLVASTAD MÁR?