A kecskeméti Mercedes-gyár 2026 első negyedévében egy műszakos termelésre áll át. A lépés nem érinti a törzsállományt, de nem tudni, mi lesz a kölcsönzött munkavállalók...
Március egészében közel 30 százalékkal esett vissza az e-matrica rendszerbe tartozó személygépjárművek forgalma a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. adatai szerint. A forgalomcsökkenés mértéke a tehergépjárművek esetében 1 százalékos volt.
Az adatok szerint az előző év hasonló időszakához képest 2020 márciusában mintegy 30 százalékkal csökkent a forgalom az e-matricát használó gépjárművek (személyautók, buszok, motorok stb.) esetében. A hazai személygépjárműveknél 22, a külföldieknél 50 százalékkal kevesebb áthaladást rögzítettek a NÚSZ fő-, illetve gyorsforgalmi utak portáljaira telepített kamerái.
A veszélyhelyzet kihirdetésének hetében (11. hét) 525 ezerrel, a határzár bejelentésének, valamint az iskolák és üzletek zárva tartásáról szóló kormányrendelet megjelenésének hetében (12. hét) 2,5 millióval, a kijárási korlátozás bevezetésének hetében (13. hét) pedig már 3,2 millióval csökkent az e-matricás járművek áthaladásának száma a tavalyi időszakhoz viszonyítva.
Mivel a teherforgalom előtt a határt nem zárták le, idén március egészében a 3,5 tonnánál nehezebb e-útdíjas tehergépjárművek forgalomcsökkenése még mindössze 1 százalékos volt 2019 hasonló időszakához képest. Március utolsó két hetét vizsgálva a kép azonban teljesen más, a visszaesés drasztikus. Március első felében még nőni is tudott a forgalom, március utolsó hetében viszont már 210 ezerrel volt kevesebb a tehergépjárműves áthaladások száma, mint tavaly ilyenkor.
Mindez az útdíjbevételek alakulásában is megmutatkozik. A bevételi szempontból még jól induló március második felében, mindössze két hét alatt 2 milliárd forinttal kevesebb folyt be útdíjból (e-matrica és e-útdíj) az állami költségvetésbe, mint 2019 azonos időszakában. A leglátványosabb visszaesés az e-matrica eladásoknál látható. 2020. márciusban 415 ezerrel kevesebb ilyen jogosultság fogyott, az e-matrica értékesített darabszáma így a tavalyi 57 százalékára zuhant.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








