A Pénzcentrum összeállítást készített annak kapcsán, hogy miért van Magyarországon jóval kevesebb életbiztosítás, mint például Nyugat-Európában, vagy Észak-Amerikában.
Az elmúlt hetek tapasztalatai szerint egyre többen keresik azokat a hosszú távú megoldásokat, amelyekkel kiszámítható módon óvhatják meg magukat és szeretteiket a kedvezőtlen gazdasági, pénzügyi hatásoktól.
A kutatások adataiból már a koronavírus-járvány előtt is egyértelműen látszott, hogy milyen félelmek, aggodalmak ösztönzik megtakarításra a magyar lakosságot. Az OTP Bank megbízásából 2019-ben készített Öngondoskodási Index kutatás eredményei szerint a megkérdezettek több mint fele tartott attól, hogy betegség vagy baleset miatt váratlan kiadásai lesznek. Minden hatodik válaszadó haláleset, 100-ból kilenc pedig a munkahelye elvesztése miatt aggódott. A felmérésből az is kiderült, hogy a félelmek ellenére a megkérdezettek csupán alig több mint harmada, 37 százaléka takarékoskodik azért, hogy felkészüljön a váratlan élethelyzetekre.
Felértékelődik a megtakarítások szerepe
Gazdasági recesszió idején mindig felértékelődik a megtakarítások szerepe. A már említett kutatás szerint azonban a válaszadók kevesebb, mint a felének volt 2019-ben valamilyen pénzpiaci megtakarítása (44 százalék), vagy otthon tartott készpénze (45 százalék).
- mondta Budai József, az OTP Bank bankbiztosítási főosztályvezetője.
A biztosítás is megoldást jelenthet
A kockázati biztosítások célja, hogy anyagi biztonságot nyújtsanak a váratlan élethelyzetekben, mint például egy baleset, egy elhúzódó betegállomány vagy akár a hosszabb ideig tartó munkanélküliség, illetve a keresőképtelenség. Nem véletlen, hogy a hitellel rendelkezők és a gyermeket is nevelő családok körében különösen keresettek ezek a termékek.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
- mutatott rá Berentés László, a Groupama Biztosító bankbiztosítási igazgatója.
Segítség jövedelemkiesés esetén
A koronavírus-járvány felerősítette az OTP Öngondoskodási Index kutatásában is megjelent, váratlan helyzetekre vonatkozó aggodalmakat, amit jól mutat, hogy
A jelenlegi körülmények között a legfontosabb kockázatok, a keresőképtelenség vagy munkanélküliség esetén a szerződési feltételek szerint jellemzően a törlesztőrészletek fizetését vállalja át a biztosító, illetve rokkantság vagy halál esetén a teljes hiteltartozást kifizeti. A biztosítási védelem a koronavírushoz kötődő biztosítási eseményekre is érvényes.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








