A rendkívüli időszak a húsvéti ünnep miatt április 2-án éjfélig tart.
Koronavírus: Az év eleje óta szépen lassan begyűrözött az életünkbe, mindennapjainkba, a róla szóló hírekkel kelünk és fekszünk, jócskán átírta mindennapjainkat. Ahogy minden iparágat, a biztosítási szektort is érinti a vírus, és sajnos számos tévhittel találkozhatunk.
Az alábbiakban a Generali összeszedte a leggyakoribb biztosításokat érintő tévhiteket, amelyeknek nem szabad bedőlni:
1. Most nincs szükség balesetbiztosításra
Baleset sajnos bármikor történhet. Gyakran általában otthon, a konyhában. Egyre többen dolgozunk otthonról, ami a vírus terjedésének lassítása szempontjából nagyon fontos. Ezzel azonban megnövekedhet az otthoni balesetek száma is. A KSH-tól származó információk szerint a háztartási balesetek becsült száma évente eléri a 250.000 esetet. A balesetbiztosítások a vírustól függetlenül térítenek baleset esetén, ezért nem érdemes azokat felmondani.
2. A kockázati élet-, baleset-, és egészségbiztosítások nem térítenek a vírussal összefüggésben
Számíthatunk a kockázati élet- és egészségbiztosításokra. A kockázati egészségbiztosításokban szereplő kórházi napi térítés jár annak az ügyfélnek is, aki koronavírus miatt kerül kórházba. Ez alól kivétel, ha az ügyfél tünetmentesen, csupán elkülönítési célból kerül kórházba.
Keresőképtelenségi kockázatra is fizet a biztosító, ha a biztosított koronavírus fertőzése miatt nem tudja ellátni a munkáját, és emiatt táppénzre kerül. A kockázati életbiztosítás alapján halál esetén térít a biztosító, akkor is, ha a halál oka a koronavírus fertőzés volt.
3. Most ne köss kockázati biztosítást, úgyis túl hosszú a várakozási idő
Szükség lehet a gyors és megbízható segítségre baleset, betegség vagy halál esetén. Számos esetben a koronavírussal összefüggésben is térítenek ezek a biztosítások (2.pont), és a kockázati életbiztosítás vonatkozásában alkalmazott 6 hónapos várakozási idő telefonon tett egészségi nyilatkozattal kiváltható.
4. A munkáltatóknak nem érdemes kockázati élet-, baleset-, és egészségbiztosítást kötniük a dolgozóikra
Kell a széles körű védelem és az anyagi segítség. Most még inkább felértékelődik a munkáltatói gondoskodás. Egy kollektív biztosítás betegség és baleset esetén anyagi segítséget jelent a biztosított alkalmazottak részére, legyen szó akár otthoni balesetről vagy a koronavírus miatti megbetegedésről.
5. A szolgáltatásfinanszírozó egészségbiztosítások nem vehetők igénybe
Számos magánklinika továbbra is működik. Azonban a kialakult járványügyi helyzetben a magán egészségügyi intézmények saját, a koronavírussal kapcsolatos eljárásrenddel rendelkeznek. Ennek eredményeként bizonyos ellátástípusok valóban nem érhető el a hagyományos módon, ám folyamatosan új szolgáltatási lehetőségek nyílnak meg. Minden egészségi probléma esetén továbbra is érdemes a szolgáltatásszervezővel felvenni a kapcsolatot.
6. Menekülni kell a magas részvénykitettségű eszközalapokból
A kivárás indokoltabb. A következő 1-2 hónapban még nehezebb időszak jöhet a tőkepiacokon, a vezető részvényindexekben további nagy mozgások várhatóak. Emiatt kiemelten fontos a befektetési egységekhez kötött életbiztosítások esetében az aktuális portfóliók áttekintése, értékelése és esetlegesen a portfóliók átrendezéséről vagy a kivárásról döntést hozni, ezzel elkerülve az azonnali veszteséget.
7. Megtakarítási célú életbiztosításból csak annak megszűntetésével juthatok pénzhez
Akinek pénzre van szüksége, és már van elegendő megtakarítása, és a szerződési feltételek ezt lehetővé teszik, élhet a részleges visszavásárlás lehetőségével. A legtöbb megtakarításos életbiztosítási szerződésre kötvénykölcsönt is fel lehet venni. Ekkor a megtakarítás visszavásárlási értékének terhére egy éves lejáratú kölcsön igényelhető, amelyet, ha időben visszafizet az ügyfél, nyugdíjbiztosítások adójóváírását sem érinti.
8. Nem tudom fizetni a nyugdíjbiztosításom*, inkább megszüntetem
Díjfizetési nehézségek esetén - a konkrét szerződéstől függően - van lehetőség a díjrészlet csökkentésére, a szerződés díjmentesítésére, a díjfizetés néhány havi felfüggesztésére. Ezekben az esetekben a szerződés nem szűnik meg, a kockázatviselés is folyamatos és később ismét növelhető, folytatható a megtakarítási befizetés is.
9. Most nem érdemes befektetni
Óvatosság mellett több lépésben célszerű beszállási lépésekben gondolkodni. A jelenlegi helyzetben a rövid távú gazdasági sokk elkerülhetetlennek tűnik, kissé előretekintve bízhatunk abban, hogy képesek lehetünk úrrá lenni a kialakult helyzeten. A pánikszerű eladások gyorsan piaci túladottsághoz vezetnek, így az indokolt óvatosság mellett több lépésben célszerű beszállási és részvény kitettség növelési lépésekben gondolkodni azoknak, akik hosszabb távú szemlélettel rendelkeznek.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
10. A lakásbiztosítás is csak kidobott pénz
A járványhelyzet alatt 30%-kal nagyobb az igénybevétel lakásainkon, többet használjuk a vizet, az áramot. Az elmúlt 2 hétben azt a napi 8-10 órát is otthon töltöttük, amit eddig jellemzően a munkahelyünkön. A lakás az iroda, a játszótér, a tanterem. Ez a terhelés bizony nagyobb kockázatot is jelent: csőtörés, üvegtörés, dugulás- csak néhány a leggyakoribb károk közül, melyekre egy jó lakásbiztosítás a legrosszabb helyzetben is segítséget jelent.
11. Nem működik a kárrendezés
A kárbejelentések (élet-, egészség-, baleset-, gépjármű és lakásbiztosítási) biztonságosan otthonról az interneten keresztül intézhetők. A vagyon és gépjármű-kárbejelentéseknél általában helyszíni szemlére van szükség, hogy a kárszakértők fel tudják mérni a károk nagyságát.
HOGYAN TÖRTÉNIK A VIDEÓS KÁRSZEMLE?
Kárbejelentését követően telefonon felhívjuk ügyfelünket, és tájékoztatjuk a videós kárrendezés lehetőségéről. Amennyiben a bejelentő nyitott a lehetőségre, e-mailben kapja meg a legfontosabb tudnivalókat, illetve azt a linket, amelyet telefonján megnyitva elindul a kétirányú videós kapcsolat a böngésző felületen. A bejelentő részéről tehát csupán egy e-mail címre, kamerás mobileszközre és mobilinternetre (3G/4G jelerősség) vagy wifire van szükség. Ezt követően már csupán egy dolga van: minél pontosabban bemutatni a kárt az ügyintézőnek a mobileszköz kameráján keresztül. Vagyonkároknál 5-7 perc, míg gépjármű károknál 10-15 perc alatt megtörténik a kárfelmérés, és amennyiben a videóhívás alapján a kár rendezhető, a kárösszeg utalása is megtörténik. Az azonnal indított kifizetés tehát már néhány percen belül a bejelentő számláján lehet.
12. Eddig csekken fizettem, ezután is csak úgy tudom fizetni a biztosításom
A kialakult járványügyi helyzetre tekintettel a csekkes díjfizetés helyett választható számos online lehetőség. A személyes ügyintézés elkerülésével csökkenthetőek a megfertőződés kockázatai, és ezzel is hozzájárulhatunk a járvány terjedésének mérsékléséhez. Bármikor változtathatunk a díjfizetés módján, és választhatunk az online lehetőségek közül - bankkártyás díjfizetés a honlapon keresztül, átutalásos fizetés, csoportos beszedési megbízás, de a csekken lévő QR kóddal is fizethetünk. Sőt, ha nyilatkozunk, és a nyilatkozatot aláírva, befotózva akár emailben visszaküldjük, arra is lehetőségünk nyílik, hogy a számlát eleve csekk nélkül, emailben kapjuk meg, és ugyanígy elektronikusan érkezzenek a biztosításainkkal kapcsolatos értesítők, levelek.
13. A biztosítók nem fogadják el a lejárt okmányokat
A koronavírussal kapcsolatos kormányzati intézkedések keretében a 2020. március 12-t követően lejáró okmányok érvényességét meghosszabbították. Így ezeket a biztosítók is elfogadják. Tehát amennyiben lejárt műszakival közlekedő autós okoz balesetet, de rendelkezik érvényes kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással, a biztosítók rendezik a kárt. A biztosítótársaságok a veszélyhelyzet idején, illetve azt követően tizenöt napig elfogadják a lejárt okmányokat.
14. Zárva vannak az ügyfélszolgálatok, nem lehet ügyet intézni
A személyes ügyfélszolgálati irodák helyett szinte minden elintézhető online vagy telefonon.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Így választjuk ki a legjobb személyi kölcsönt
A Pénzcentrum és az MBH Bank kutatása a hazai személyi kölcsönök igényléséről.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- A lelki álomkórtól óv Ferenc pápa a keresztút meditációjában
- Izraeli források: Amerika kihátrált, így már nem biztos, hogy meg lehet semmisíteni a Hamászt
- Nem túl lelkesek a franciák az olimpia előtt
- Tádzsikisztánban kilenc embert őrizetbe vettek az oroszországi merénylet kapcsán
- Ukrán gabonával segíti Magyarország az afrikai éhezőket
- A 300 eurót is meghaladhatják az idei húsvéti költségek Szlovákiában