Korábban indult az idei influenzaszezon, új vírusváltozat is megjelent - erről ír hosszabban Kemenesi Gábor, virológus.
Nyugdíja mellett már tartalékait éli fel Boros Lajos, aki nemrégen szívműtéten esett át. Az egykori rádiós az Esti Frizbi adásában beszélt anyagi helyzetéről, illetve egészségi állapotáról.
A 71 éves Boros Lajos tartalékaiból kénytelen kiegészíteni nyugdíját - írja a 24.hu. Az egykori rádiósnak az utóbbi időben komoly egészségügyi problémákkal kellett szembenéznie: az év elején pacemakert kapott, de még további műtétek várnak rá, és eltömődött két artériája is. Mindezek mellet pedig még cukorbetegséggel is küzdenie kell.
Boros elmondta, hogy rádiósként még jól keresett, így sok pénzt sikerült félretennie. Jelenleg azonban már komolyan meg kell húznia a nadrágszíjat, ugyanis úgy becsüli, hogy tartalékai csak 1-2 évre elegendőek. Az egykori rádiósnak ezért sok mindenről le kell mondania, többek között már külföldi nyaralásra sem futja neki.
Öngondoskodás
Boros Lajos műsorvezetői kérdésre elmondta, hogy meglévő tartalékai nélkül már most is komoly bajban lenne, nyugdíjából nem lenne képes fedezni a kiadásait. Ez a példa is jól szemlélteti, hogy pusztán az állami nyugdíj nem elegendő a megélhetési, orvosi költségek fedezésére, így nem kerülhető el a saját tartalékok felhalmozása.
Ezzel tisztában van a magyar állam is, nem véletlen, hogy adójóváírások formájában támogatja, illetve ösztönzi a nyugdíjcélú megtakarításokat. Ezek különböző formáiról már többször írtunk (legutóbb itt, itt és itt). Részleteiben persze jelentős különbségek vannak a három megtakarítási forma között, abban azonban egyformák, hogy éves befizetéseink után kapunk adójóváírást, illetve a megtakarított összeget a nyugdíjba vonulást követően használhatjuk fel.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Gondoljunk az egészségünkre is
Természetesen az sem árt, ha a későbbi betegségek esetére is megpróbáljuk bebiztosítani magunkat. Ma már számos szolgáltatásalapú egészségbiztosítás érhető el Magyarországon. Ezek a biztosítások úgy működnek, hogy betegség esetén a biztosító pénzén kereshetünk fel magánorvosokat és privát ellátókat. Ezek nagy előnye - szemben az állami egészségügyi ellátókkal -, hogy jellemzően nem kell heteket, hónapokat várni egy-egy vizsgálatra.
Egyelőre a magyarok többsége még nem rendelkezik ilyen biztosítással, pedig akár havonta néhány ezer vagy tízezer forintért is igénybe vehetőek ezek a szolgáltatások.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








