Mitől lesz egy társadalom valóban élhető? És miért marad le Európa harmada ezen a téren? Megmutatjuk!
Tegnap élesedett az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT), ám a munkaszüneti nap miatt csak ma jött el a rendszer főpróbája. A patikáknak, háziorvosoknak és az állami kórházaknak mostantól egy országos online rendszerhez csatlakozva kell kezelniük a recepteket, kezelőlapokat, beutalókat és a leletek dokumentumait, ám az indulás nem mindenhol volt problémamentes - írja az Index.
November 1-től a patikáknak, háziorvosoknak és az állami kórházaknak mostantól egy országos online rendszerhez csatlakozva kell kezelniük a recepteket, kezelőlapokat, beutalókat és a leletek dokumentumait. Az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Térnek azonban a tegnapi munkanap miatt csak ma kellett szembesülnie azzal a sok millió adattal, melyet egy átlagos napon majd kezelnie kell a közel 10 ezer résztvevőt hálózatba kapcsoló rendszernek.
Úgy tűnik elég vegyesek az indulással kapcsolatos tapasztalatok. Volt olyan patika, ahol az első betegnek 40 percet kellett várnia a gyógyszer kiadására, de máshol is több percbe telt egy-egy vény beolvasása. Ők legalább tudtak csatlakozni magához a rendszerhez, ellentétben például egy észak-magyarországi kórházzal.
Vannak ugyanakkor pozitív tapasztalatok is, gyógyszertárak és orvosok is nyilatkoztak úgy, hogy problémamentesen tudták használni az EESZT-t. Esetükben maximum az okozhatott kisebb késlekedést, hogy még nem képesek rutinszerűen használni a rendszert.
Vartus Gergely, az E-health koordinációval kapcsolatos feladatok ellátásáért felelős miniszteri biztos is úgy nyilatkozott a tegnapi napon, hogy az induláskor lehetnek gyermekbetegségei a rendszernek.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








