Európa öregszik, de Magyarországon belül is óriásiak a különbségek. Hol élnek a leghosszabb ideig, és mit jelent ez a jövőnkre nézve?
Havi tízmilliárd forintot költöttek tavaly vényköteles gyógyszerekre a magyarok, amit leggyakrabban a szív-és érrendszeri betegségekre írják fel az orvosok - írja a Világgazdaság.
Évi 170 millió receptet váltanak ki a magyarok a gyógyszertárakban, ebből 140-150 millió recept tb-támogatott. A legtöbbet, 16 milliárd forintot a 65-69 éves korosztály költi gyógyszerre. A szív-és érrendszeri betegségekre több mint 35 milliárd forintot adnak ki.
A támogatott készítmények esetében az elmúlt három évben a gyógyszerforgalom 3,3 százalékkal nőtt. Az egy betegre jutó átlagos tb-támogatás összege évente 42 500 forint körül van. A tb-támogatás az inzulinok és vércukorszintet csökkentő gyógyszerek, a véralvadásgátlók, az asztma, a COPD (krónikus obstruktív tüdőbetegség) kezelésére használt szerek és a daganatellenes készítmények esetében nőtt jelentősen az elmúlt években. A legnagyobb tb-támogatásban a leukémia és más daganatos megbetegedések kezelésére használt gyógyszerek, véralvadásgátló szerek, valamint az antipszichotikumok részesülnek.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








