A társadalombiztosítási kifizetőhelyek számára válik elérhetővé egy új elektronikus felület.
Ha magas láza van egy kisgyermeknek, kába és nehezen ébreszthető, akkor azonnal orvoshoz kell vinni vagy mentőt kell hívni hozzá, mert felmerülhet a fertőző agyhártyagyulladás gyanúja - mondta az InfoRádiónak Póta György, a Házi Gyermekorvosok Országos Egyesületének elnöke.
"Az influenza kezdeti tünetei nagyon hasonlítanak az agyhártyagyulladáséra, hisz mindkettő nagyon magas lázzal és fejfájással jár. Ám két olyan tünet van, ami egyértelműen az agyhártyagyulladás gyanúja felé tereli a gondolatot, és aminek láttán azonnali orvosi ellátást kell kérni" - mondta a Házi Gyermekorvosok Országos Egyesületének elnöke.
"Egy csecsemőnél is látszik, hogy egészen másként viselkedik, mint ahogy szokott: legtöbbször nehezen ébreszthető. Egy nagyobb gyermek is olyan, mintha nagyon erős nyugtatókat szedne, elkent a beszéde. Ez tehát az egyik tünet, ami az agyhártyagyulladást egyértelműen elkülöníti az úgynevezett banális magas lázzal járó, magától gyógyuló vírusfertőzésektől" - hívta fel a figyelmet Póta György.
- hangsúlyozta a gyermekorvos.
"Tudni kell, hogy a gennyes agyhártyagyulladás betegségben még a leggondosabb, időben adott kezelés mellett is sajnos 20-25 százalékos a halálozási arány. Az esély a gyógyulásra akkor van meg, ha már a legeslegelső tüneteknél speciális antibiotikumos kezelést tudunk adni" - húzta alá Póta György.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Ezért már az első tünetek jelentkezésekor azonnali orvosi segítség szükséges. A legközelebbi orvosi ügyelethez kell fordulni, mentőt hívni, vagy ha az illető a környéken van, a budapesti László kórházba menni - mondta a Házi Gyermekorvosok Országos Egyesületének elnöke.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








