Elkezdődtek a nyár eleji leértékelések a nagyobb bevásárlóközpontokban. Az iskolai időszak vége és az elmúlt napok kánikulai időjárása együttesen azt eredményezik, hogy többen vannak a plázákban, a komolyabb árengedményekre azonban várni kell még néhány hetet. A nyári vásár legnagyobb részét a ruházati cikkek teszik ki - igaz, más termékekre, kerti, sport-, vagy éppen barkácsárukra is irányul.
Jól láthatóan elindultak a nyári leárazások a bevásárlóközpontokban: a ruházati üzletek majd' mindegyikében találkozhatunk 20-30 százalékos kedvezményekkel. Több budapesti bolt pénztárainál már most hosszú sorok alakulnak ki, különösen a késő délutáni csúcsidőszakban, a rutinosabb vásárlók azonban inkább még a nagyobb kedvezményekre várnak. A komolyabb leértékelési hullám 2-3 hét múlva jöhet: ekkorra már várhatóan alig lesz olyan bolt, ahol ne lenne 30-50 százalékos árengedmény. Az akciók egészen augusztus közepéig-végéig kitarthatnak, így a családok az iskolai szezonra is jelentős kedvezményekkel tudnak majd vásárolni.
A szezonális leértékelés már nem elég
A nyár eleji akciók indításának egyik oka, hogy a tanítási szünet kezdetével a fiatal vásárlóközönség jelentős részének több ideje lesz a plázákban és a bevásárlóutcákban bóklászni, az ő becsalogatásuk a boltba több üzletlánc számára stratégiai fontosságú. Az szezonális leértékelések indításának másik indoka a tavasz kollekciók "kiszórása": a termékek így - jó esetben- nem maradnak a kereskedők nyakán, nem foglalják a polcokat az őszi szezon újabb termékei elől, ráadásul a termékek tárolásával járó komoly költségeket is meg lehet így spórolni. Ugyanakkor a betérő vásárlók ilyenkor szívesebben válogatnak a teljes áron kínált, friss kollekciókból is.
Az idei évben ugyanakkor kissé átalakult leértékelések szisztémája, a kampányszerű akciózás helyett inkább egyfajta csöpögtetés-rendszer érvényesül - értesült a Pénzcentrum.hu piaci forrásokból. Az elmúlt hónapokban ugyanis a bevásárlóközpontok üzletei arra kényszerültek, hogy hónapról-hónapra újabb akciókkal (például kettőt fizet, hármat kap) csábítsák be a vevőket, akik közül sokan szinte biztosan be sem mentek volna az adott üzletbe akkor, ha nem látják a kirakatban a kedvezményes vásárlási lehetőséget.
A plázák üzemeltetői is gyakrabban hirdettek olyan kedvezményes vásárlási lehetőségeket, amelyekben a legtöbb bolt részt vett. Sok helyen találkozhattunk kuponos kedvezményekkel, vagy olyan alkalmakkal, amikor az üzletek egy adott napon meghatározott mértékű kedvezményt adtak a számla végösszegéből.
Mit érdemes ilyenkor venni?
Korábbi tapasztalatok alapján a legnagyobb akciókat az alsóneműket forgalmazó üzletekben láthatjuk majd: komoly kedvezménnyel is vásárolhatunk minőségi alsóneműket, zoknikat, fürdőruhákat. Egyértelműen érdemes most vásárolni nyaralási kellékeket: a rövidnadrág, a szoknya, a fürdőruha mellett a strandpapucsok is hétről-hétre olcsóbbak lesznek, még a legdrágább márkákat is nagy kedvezménnyel vehetjük meg. A szezonális termékek közül a (márkás) napszemüvegeknél is szép számmal találhatunk olcsó darabokat - igaz, a nevesebb gyártók termékei így is 10-15 ezer forintnál kezdődnek.
Aki cipőt szeretne venni, az se habozzon: valószínűleg alig akad a fővárosi bevásárlóközpontokban olyan cipőszaküzlet, ahol ne kínálnának legalább 15-20 százalékkal olcsóbban lábbeliket, köztük szezonális vékony cipőket, papucsokat.
Ha van egy kis megtakarított pénzünk, kezdjünk el most vásárolni az őszi szezonra, vagy épp a következő tanévre. Kimondottan olcsón vehetünk például (farmer)nadrágokat, ingeket, vékonyabb pulóvereket, vagy épp átmeneti kabátot - akár gyerekméretben is. Több helyen láttunk jó minőségű pamutpólókat, amelyekhez már 1500-2000 forintért is hozzájuthatunk.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az érettségi és ballagási szezon lecsengésével olcsóbbak lettek az alkalmi ruhák, az öltönyök és nyakkendők, de több ékszerbolt is kedvezményes árakat kínál.
Az akciókat és promóciókat főként a női vásárlók keresik
Felmérések szerint az üzletválasztás szempontjainak fontossága az elmúlt években is változott. Az akciók, promóciók jelentősége a válság kezdetét követő évben, 2009-ben jelentősen megnőtt, ettől kezdve pedig nagyjából változatlan. "Az üzletek kinézete a 2006. évi és az azt megelőző időszakokhoz képest az elmúlt három évben látszólag kevésbé játszott szerepet a vásárlás helyének kiválasztásában - véli Kui János, a GfK Hungária Kereskedelem szektorának menedzsere. "Ennek hátterében véleményünk szerint az áll, hogy a modern kereskedelmi csatornák terjedésének és a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően a legtöbb bolt a belső kialakítást illetően egységes, a korábbinál magasabb színvonalat nyújt" - magyarázta a szakember.
Az akciók, árengedmények vonzereje a válság hatására jelentősen megnőtt, 2009 óta fontosságuk megítélése változatlan. Jelentőségüket alátámasztja, hogy a vásárlók többsége - főként a nők, a nagycsaládosok, a nyugdíjasok és a diszkontok törzsvásárlói - kifejezetten keresi az üzletben azt az akciót, amelyről korábban tudomást szerzett. Tudatos vásárlói magatartásra utal, hogy a vevők több-kevesebb rendszerességgel összehasonlítják az akciós árakat a nem akciós árakkal, illetve a különböző márkák árainak összevetése is gyakori - derül ki a GfK Hungária Shopping Monitor 2011-2012 tanulmányából.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Ezért továbbra is mi fizetünk a legkevesebbet Európában
- Kokaint és marihuánát terített egy vállalkozó Budapesten - videó
- Lemondott a gyanúba keveredett ukrán miniszter
- Egyelőre mégsem kap erősebb hatásköröket a versenyhivatal
- Egy mandátumot szerezhet az EP-választáson a Magyar Szövetség
- Hat bérletet hirdetnek meg az új évadra a Nemzeti Filharmonikusok