Az éves akácméz mennyiség fele hiányzik a kaptárakból. A viharos időjárás elverte az akácfák virágát, így a méhek nem tudtak elegendő virágport gyűjteni. Az akácméz kilónként jelenleg 1500-2000 forintba kerül a boltokban, de az árak a hiány miatt a közeljövőben biztosan emelkedni fognak.
A hűvös, szeles, rendkívül csapadékos tavaszi időjárás komoly károkat okozott a hazai méztermelőknek. Az egyik legértékesebb mézfajta, az akácméz alapanyagát szolgáltató akácfák virágait elverte a szél és az eső, így a méhek nem tudtak elegendő virágport gyűjteni. Bross Péter az Országos Magyar Méhészeti Egyesület elnöke a pénzcentrum.hu kérdésére elmondta, hogy a kiesés miatt 5-6 ezer tonna akácméz fog idén hiányozni a piacról. Ez az évente előállított akácmézmennyiségnek körülbelül a fele.
Nagy kérdés, hogyan alakul a következő napok időjárása, mert a dombvidékeken eddig még nem virágzott az akác. Ha jó lesz az idő, akkor a kiesések egy részét még pótolni tudják a hazai méhészetek. Ha ez nem sikerül, akkor bizony mélyen a zsebébe kell nyúlnia annak, aki akácmézzel szeretné ízesíteni a teáját. Azt, hogy a jelenlegi kilónkénti 1500-2000 forint körüli kiskereskedelmi ár mennyivel emelkedhet, azt ma még nem lehet tudni.
Magyarországon évente 20-25 ezer tonna mézet készítenek a méhészek. Ennek nagy része, 2009-ben például 15 ezer tonna, külföldön talál vevőre. A magyar lakosság a jelek szerint nem szereti az édes életet, fejenként csak fél kiló mézet eszünk meg évente, ami 20 dekával kevesebb az uniós átlagfogyasztásnál.
Jó hír a magyar fogyasztóknak, hogy a hiába lesz kevés az akácméz a méhészek nem emelhetik nyakló nélkül az árakat. Ha túl drága lesz a magyar akácméz, félő, hogy elkezd beözönleni az olcsó méz - Kínából. Az ázsiai országból származó, bizonytalan eredetű olcsó méz kilónként feleannyiba, mindössze 1,2-1,5 dollárba kerül, mint amennyit a világpiacon fizetnek a mézért.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








