Valentin-nap: így ünnepel a magyar Talán nem tévednek nagyot, akik úgy gondolják, hogy a Valentin-napot csak a fehérnemű-, csokoládé-, lufi-, és plüssmackógyártók találták ki. Az ünnep hatalmas üzlet, az áruházláncok pedig lelkesen készülnek az alkalomra.
A Valentin-nap megünneplése hazánkban a legfiatalabb, a 15-19 éves korosztály körében a legfontosabb - derül ki a GfK Hungária felmérésének eredményeiből. Február 14-ét elsősorban családi körben töltjük, néhányan baráti társaságban vagy kollégákkal ünnepelnek. Míg a hölgyek e jeles napon főként saját készítésű ajándékkal kedveskednek, addig a férfiak az üzletek polcain keresik a megfelelő ajándékot.
A GfK felmérése szerint a hazánkban jelenleg is újdonságnak számító Valentin- (vagy magyarul: Bálint-) nap bár nagyon divatos, de közel sem nevezhető általánosnak. Ezt az "ünnepet" elsősorban a legfiatalabbak, vagyis a 15-19 évesek tartják igazán fontosnak, legkevésbé pedig az idősek ünneplik.

Míg például az Egyesült Államokban a háztartások 65 százaléka legalább küld néhány üdvözlőlapot, vagy 32 százalékuk virágot vesz a párjának, addig hazánkban a Valentin-napot nem ünnepli széles kör: mindössze a felnőtt lakosság harmada.
Az ünneplők több mint fele családi körben tartja a Valentin-napot, viszonylag sokan pedig barátokkal vagy kollégákkal töltik el ezt a napot. Néhányan viszont azt állítják: egyedül is megünneplik február 14-ét.
Az ünnep elfogadottsága szintén csekély - a május 1. és Pünkösd mellett ennek a napnak a legkisebb a jelentősége honfitársaink körében (mindössze tízből hárman tartják ezeket fontosnak). Sokkal inkább ragaszkodunk a hagyományos ünnepeinkhez: a karácsonyhoz, születés- és névnaphoz vagy a húsvéthoz (itt már tízből kilencen tekintenek úgy az ünnepre, mint fontos eseményre). A nagy nemzeti ünnepeink a képzeletbeli fontossági skálán valahol középen helyezkednek el - tízből öten tartják ezeket jelentősnek életükben.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A hölgyek úgy gondolják, hogy a férfiak lényegesen kevesebb érzelmi töltetet visznek bele az alkalomba. Ráadásul rosszabb színben tünteti fel a helyzetet az a tény is, amelyet egy nemrégiben publikált nemzetközi kutatás is alátámaszt, azaz hogy a férfiak alábecsülik a szeretet fontosságát. Miközben a nők olyan termékeket keresnek, amelyekkel ki tudják fejezni a szeretetüket, addig egy tipikus férfi által vásárolt valentin-napi ajándék inkább szól az ajándékot adó férfinek, semmint a nőnek.
Így készülnek az áruházláncok
A Pénzcentrum körülnézett néhány magyarországi áruházláncok katalógusaiban: megnéztük, ki milyen akciókkal készül február 14-ére.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








