Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
A britek számára a német Aldi és Lidl sokkal szimpatikusabb, mint az angol Tesco -derül ki a Which? magazin legfrissebb felméréséből. A legendás "Big four" üzletláncok egyike sem tartozik az élvonalba.
A Which? magazin 13 ezer ember megkérdezésével végzett felmérése szerint Nagy-Britannia legkedveltebb üzletlánca a -nem elsősorban hihetetlenül olcsó árairól híres- Waitrose, amelynél 79%-os szintet mértek. A vásárlói elégedettséget vizsgáló kutatás második helyén a -hazánkban szintén ismeretlen- Ocado áll, míg a bronzérmet a szigetországban szupermarketeket is működtető Marks & Spencer szerezte meg.
A vásárlók 61-61%-osan elégedettek a Lidl-lel és az Aldival, akik így a lista megosztott 4. helyét szerezték meg. A német keménydiszkontláncok sikerét a Which? elemzői annak tulajdonítják, hogy a vásárlók szerint ezekben a boltokban alacsony áron kaphatóak a legjobb minőségű termékek.
A Nagy-Britanniában csak "Big four", azaz "Nagy négyes" néven emlegetett üzletláncok (Sainsbury's, Tesco, Asda, Morrisons) azonban igencsak leszerepeltek a felmérésen. A hazánkban is jelentős piaci szereplőnek számító Tesco például csak a kilencedik helyet szerezte meg, 49%-os elégedettségi aránnyal.
Peter Vicary-Smith, a Which? vezető szerkesztője elmondta: "A felmérésből kiderül, hogy a brit vásárló egyszerre szeretné a legjobb ár/érték arányt, a legszélesebb kínálatot, és a legjobb vásárlási körülményeket. A rosszul szerepelt üzletláncoknak tudomásul kell venniük, hogy a vevők a lábukkal szavaznak, és könnyen elpártolhatnak tőlük."
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.