Ahogy apadnak a pénztárcák, nemcsak a vásárolt áru mennyisége, de minősége és összetétele is gyökeresen megváltozik. Egy most készült felmérés szerint például a bioélelmiszerek estek először áldozatául a britek spórolásának.
Hogy összességében csökkentek az eladások a boltokban, nem újdonság, hiszen Nagy-Britanniában a munkanélküliek száma már most kétmillióra rúg, a vészjósló forgatókönyvek szerint pedig jövőre akár 3,2 millió is lehet. De nem csak a vásárlásra költött összeg csökkent, hanem a szerkezet is megváltozott. Amiből lehet, olcsóbbat vesznek a britek - nyilván nem csak ők, hanem a világ minden táján a vásárlók -, illetve a hétköznapi luxus termékeit hanyagolják.
Ennek köszönhetően elég érdekes termékcsoportok kerültek a fogyasztók érdeklődésének előterébe. A Nielsen felmérése szerint konzervbabból például 22,6 százalékkal több fogyott tavaly decemberben, mint egy évvel korábban. Persze arrafelé ezen nem lehet csodálkozni, hiszen a szalonnásbab afféle könnyed reggeli a szigetországban, mint nálunk a párizsis zsemle paprikával.
A kenyérrel szintén spórolnak a britek, augusztus óta töretlenül nő a sima fehér szeletelt kenyér forgalma, jelentős előnyre szert téve a piacon, a magos és barna kenyerek, bagelek és croissantok előtt. Ezzel párhuzamosan a nagyáruházak saját márkás - olcsó - termékei is teret nyertek: az eladások augusztus óta minden hónapban legalább 30 százalékkal meghaladták az egy évvel korábbi bázisértéket.
Jelentősen csökkent viszont a pezsgő forgalma, sőt a habzóboroké is visszaesett. A legnagyobb zuhanás azonban biozöldségek és -gyümölcsök piacán volt megfigyelhető, ahol decemberben 11 százalékos visszaesés volt tapasztalható. Ennek ellenére elemzők szerint a csökkenés mértéke nem olyan vészes, hiszen megfordítva nézhetjük úgy is, hogy alig 11 volt a bioélelmiszerek vásárlói közt, aki szerint az egészség luxusnak számít, a fennmaradó 89 százalék viszont továbbra is mélyen zöld meggyőződésű.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Így választjuk ki a legjobb személyi kölcsönt
A Pénzcentrum és az MBH Bank kutatása a hazai személyi kölcsönök igényléséről.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Ukrán gabonával segíti Magyarország az afrikai éhezőket
- A 300 eurót is meghaladhatják az idei húsvéti költségek Szlovákiában
- Idén sem maradt el a keresztrefeszítés és önkorbácsolás a Fülöp-szigeteken
- Elköltözik Szemesről a legendás balatoni filmfesztivál
- Újabb drón roncsait találták meg román területen
- Ukrán erőműveket támadtak az oroszok, miközben Lavrov a biztonsági garanciákról beszélt