A belépődíj összege 5 euró, amelyet a látogatóknak a városba való belépés előtt kell megfizetniük.
A nőknek fontosabb a biztonság utazásuk során, ez derül ki egy felmérésből. Ugyanakkor az is jól látszik, hogy a kutatásban részt vevők közel negyede csak a hosszabb utakra biztosítja magát, 15 százalék pedig élből elutasítja az utasbiztosítást.
Másként vágnak neki az utazásoknak a nők és a férfiak. Az elmúlt három évben külföldre utazó 30-59 éves magyarok 85 százaléka szokott rendszeresen utasbiztosítást kötni. A nők 90 százalékának volt utasbiztosítása, míg a férfiaknál 79 százalékos volt ez az arány. A nők tehát még elővigyázatosabbak, ha utazásról van szó - derül ki a K&H biztos jövő indexéből.
A részletes eredményekből az is látszik, hogy az érintettek 62 százaléka köt minden esetben utasbiztosítást, 23 százaléka viszont csak a hosszabb és távolabbi utak esetében élt ezzel a lehetőséggel. Az utazók 15 százaléka pedig sosem kötött még utasbiztosítást.
Kaszab Attila, a K&H vezérigazgató-helyettese, a nem-életbiztosításokért felelős vezetője szerint egyre tudatosabbak az utazók, azaz egyre többen gondolnak az utazás előtt a biztosításra is.
Az elmúlt három évben külföldön nyaralók esetében egyébként a leggyakoribb káreseménynek a poggyász eltulajdonítása vagy sérülése bizonyult: a megkérdezettek 13 százalékával fordult elő. Betegség vagy baleset miatti kórházi ellátásra az érintettek 9, illetve 4 százalékánál volt szükség. Valamilyen értéket - például pénzt vagy fényképezőgépet - pedig már 9 százaléktól loptak el. A megkérdezettek 5 százaléka szorult már külföldön jogi segítségre.
Nagyjából ugyanannyian voltak, akik minden utazásukhoz ugyanazt a biztosítót választják (38%) és azok, akik akár minden alkalommal más mellett döntenek (39%). A biztosító kiválasztásához a legtöbben - 79 százalék - még mindig az internetes összehasonlító oldalakhoz fordulnak segítéségért, 60 százalék hagyatkozik a családtagok vagy ismerősök tapasztalatára, míg 47 százalék a biztosítók honlapján nézelődik. A biztosítást kötő válaszadók 11 százalékának már valamilyen káresemény miatt ténylegesen igénybe kellett vennie egy biztosító segítségét, 22 százaléknak pedig az ismeretségi körében volt olyan, aki rászorult a biztosító segítségére.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Úgy tűnik, egyre növekszik az utasbiztosítások iránti igény, bővülést mutat a teljes magyar piac is: az MNB adatai szerint az első negyedében az utasbiztosításból származó bevétel - éves szinten - 43 százalékkal közel 3 milliárd forintra emelkedett. Kaszab Attila közölte, hogy a piaci növekedés alapvetően két tényezővel magyarázható, Az egyik a fokozódó az utazási kedv, a másik, hogy egyre tudatosabbak az utazók és a korábbi évekhez képest ma már többen mennek utasbiztosítással külföldre.
A kutatásból az is kiderült, hogy utazás előtt a többség - 89 százalék - tájékozódik a friss hírekről és az aktuális helyzetről, a célország törvényeinek, a helyi szokásoknak 76 százalék néz utána. 75 százalék, és főleg a 40 év felettiek pedig megkérik a szomszédokat vagy ismerősöket, hogy ürítsék ki a postaládát. Nagykövetség vagy konzulátus elérhetőségéről azonban az utazók kevesebb mint fele érdeklődik, és mindössze 14 százalék regisztrál a konzuli szolgálatnál.
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Sokaknak zsebbe nyúlós lett a felsőoktatás - számok
- Újabb kellemetlenség egy forgalmas vasúti szakaszon
- Megszólalt a Magyar Posta a kamu csomagokról
- EP-korrupciós botrány: lépett az EP
- Okok, amelyek a magasba emelték, aztán a földhöz csapták Szoboszlai Dominik Liverpoolját
- Több előadásától is elbúcsúzik a Vígszínház