Az MNB felméri, hogy hány itthoni szereplő kíván elindulni a hazai kriptopiaon.
A járványhelyzet a pénzügyi tudatosságunkat is megváltoztatta
Budapest, 2020. október 21. - A járványhelyzet miatt megnőtt a biztonság és tervezhetőség iránti igény, ami az életbiztosításokba áramló pénzmennyiség növekedésében is tetten érhető. Európai összevetésben azonban még mindig jelentős a lemaradásunk nyugdíjmegtakarítások tekintetében. A MABISZ idei kampányában is a tudatos jövőtervezésre, az időben elkezdett megtakarítások fontosságára igyekszik felhívni a fiatalok figyelmét.
Növekvő igény a tervezhetőség iránt
Különböző felmérések szerint a magyar háztartások mindössze felének van annyi megtakarítása, amennyivel legalább két hónapot át lehet vészelni.(1) A harmincas generáció több mint negyede azonban semennyit nem tud havonta félretenni.(2)
Az Európai Alap- és Vagyonkezelők Szövetsége (EFAMA) legutóbbi, európai háztartások megtakarításairól szóló tanulmánya szerint a magyar lakosság pénzügyi vagyonán belül a legnagyobb arányt (48%) a betétállomány adja, ami jóval meghaladja az európai 37%-os átlagot. Nyugdíjmegtakarítások tekintetében ugyanakkor jelentős a lemaradásunk: arányuk mindössze 6%, miközben az európai átlag 26%. Az életbiztosítások szintén 6%-ot tesznek ki, szemben az európai 19%-os átlaggal.(3) Mindez a pénzügyi ismeretek alacsony szintjére is utal.
Pozitívum ugyanakkor, hogy a járványhelyzet miatt megnőtt a biztonság és tervezhetőség iránti igény, ami az életbiztosításokba áramló pénzmennyiség növekedésében is tetten érhető. Az MNB adatai szerint utoljára 10 éve fordult elő magasabb nettó pénzbeáramlás az életbiztosításokba, mint az idei második negyedében.
Kampány a tudatos jövőtervezésért
A MABISZ tavaly indított öngondoskodási - nyugdíjbiztosítási témájú kampányának továbbra is az az elsődleges célja, hogy felhívja a fiatalok figyelmét a tudatos jövőtervezésre, az időben elkezdett megtakarítások fontosságára. Az idei járványhelyzet különösen ráirányította a figyelmet a megfelelő pénzügyi védőháló fontosságára.
A COVID-19 által okozott járvány és annak nyomán kialakuló gazdasági környezet egyfajta tükröt tartott: megmutatta, hogy mindennapjaink milyen váratlanul vehetnek negatív fordulatot. A karantén időszak alatt tulajdonképpen az történt sokakkal, mint nyugdíjba vonuláskor: drasztikusan lecsökkent a jövedelmük, miközben rengeteg szabadidejük lett.
Ezt mutatja be öt közéleti személyiséggel folytatott beszélgetésen keresztül egy kisfilm, amelyben Kemény Zsófi, Kiss Gergely, Krausz Gábor, Pelsőczy Réka és Sena mesélnek arról, hogy az elmúlt hónapok történései miként alakították át pénzügyi tudatosságukat. Mindegyikük másként élte meg a tavaszi karantént, de abban egyetértenek, hogy a jövőtervezés, a megtakarítás elkezdése nem egy több tíz év múlva esedékes dolog, hanem egy életszemlélet, amely segít átvészelni a váratlan helyzeteket.
A kampány részét képezi a jovotervezes.mabisz.hu tematikus landingoldal, amely gyakorlati tippek mellett megtakarítási kalkulátorral bővült. Ez utóbbi megmutatja, hogy hány év múlva érhet el valaki teljes anyagi biztonságot, meglévő megtakarítási szokásaival. Emellett hasznos tanácsokkal is szolgál az oldal az egyének jövőtervezéséhez.
A kampány október 15-től egy hónapon keresztül tart. A kampány social platformokon fut, PR támogatással.
(1) https://bnpparibascardif.hu/-/bnp-paribas-cardif-a-magyar-munkavallalok-mindossze-felenek-van-ket-honapra-elegendo-penzugyi-tartaleka
(2) https://www.signal.hu/hu/Mit-gondolnak-a-fiatalok-a-penzugyekrol-2019-ben
(3) https://www.efama.org/Publications/KPI%20Report_FINAL%20version.pdf
(x)
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Már egy nukleáris ellentámadás sem akadály Észak-Koreának
- Tisztogatásba kezd a TikTok
- Paks-Kisvárda és Arsenal-Chelsea élőben - sport a tévében
- Szocialista polgármester is támogatta Vitézy Dávid indulását
- Berepedezett a Keleti pályaudvar utascentrumának üvegfödéme - itt a magyarázat
- Három banknál válik elérhetővé az új otthonfelújítási támogatás