Lényegesen nem fognak változni a kötelezők díjai egy nyáron benyújtott törvényjavaslat hatására, ami lehetővé teszi, hogy 2013-tól kezdve a biztosítók tetszőleges gyakoriságban és időben módosíthassák a kötelezők díjait. Az évi egyszeri és kötelező díjközzétételhez képest ez nagy változást hoz, a tulajdonosok viszont nem számíthatnak lényeges költségváltozásra, a megkérdezett szakértők szerint a nagyobb biztosítók is csak kismértékben drágíthatnak díjaikon.
"A díjhirdetés liberalizációja azt teszi lehetővé a biztosítók számára, hogy folyamatosan alkalmazkodjanak a piaci körülményekhez. Nem egy évre előre kell az ország teljes területére és minden ügyfélre vonatkozó díjtarifát összeállítani, hanem lehetőség nyílik a változó körülményekhez való folyamatos alkalmazkodásra" -mondta el lapunknak Csikós Daniel, a Genertel Biztosító vezérigazgatója.
A folyamatosan változó körülmények nem kedveztek a biztosítóknak 2012-ben sem. A forint gyengélkedése miatt az alkatrészek és a javítások jelentős mértékben drágultak, ami a 2011-es év nagy "nyertes" biztosítóit jelentősen megterhelték. Ezért is várható, hogy a nagyobb biztosítók esetlegesen díjakat növelnek a következő időszakban - mondta el lapunk kérdésre Németh Péter, a CLB Független Biztosítási Alkusz Kft. üzletág vezetője
A hasonló váratlan eseményekre ezentúl könnyen és gyorsan reagálhatnak a biztosítók. A 2013 januárjától bevezetendő új rendszer lehetővé teszi, hogy a biztosítók év közben is tetszőleges gyakorisággal változtathassanak a mindenkori kgfb-díjaikon, amelyeket azonban - az ügyfelek megfelelő tájékozódásának elősegítése érdekében - legalább hatvan nappal az alkalmazás előtt meg kell hirdetniük.
Simon Zsolt, a Generali gépjárműbiztosítási üzletág igazgatój is hasonlóan véli: "A díjversenyre elsősorban nem a liberalizáció lesz hatással, hanem a károk és díjak kölcsönhatásai, melyeket azonban a biztosítók is rugalmasabban tudnak majd követni. A biztosítók célzottabban tudnak majd reagálni az ügyfelek igényeire és a piaci körülmények változásaira. A kampányidőszakhoz képest egy egészségesebb verseny kialakulására számítunk."
A díjverseny valószínűleg megmarad hosszú távon, a kérdés viszont az, hogy a díj milyen szinten stabilizálódik. Az árszint közelebb lesz a valós árhoz, ami magasabb a jelenlegi szintnél. Vagyis a díjak esetleges növekedésével számolunk - mondta Csikós. Ezzel Németh is egyetértett azzal a kitétellel, hogy egyes kisebb biztosítók a nagyobbakhoz igazíthatják az áraikat és ezzel olcsóbbak lehetnek, mint az utolsó kampányban.
Mit jelent ez nekünk a szakemberek szerint?
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az ügyfelek számára a biztosítók személyre szabottabb díjakkal tudnak megjelenni. A kárnyilvántartási rendszerben bevezetetésre kerülő azonosítószám lehetővé teszi azt, hogy az ügyfél folyamatosan beazonosítható legyen, ezzel hitelesen nyomon követhetővé válik személyes kártörténetük és a biztosítók akár még a jelenleginél is kedvezőbb díjakat kínálhatnak azoknak, akik valóban hosszú ideje balesetmentesen vezetnek.
A kapcsolt termék jelentősége is növekedhet, a CLB biztosítási alkusz vezetője szerint a jövőben még érdemesebb lehet a biztosításokról globálisan gondolkodni. Az összes biztosításunk, mint a lakás, élet, kgfb összehangolásával a jövőben többet spórolhatunk. Az alkuszok jelentősége is megnőhet, hiszen a folyamatosan változó díjszabások között egyre nehezebb lesz kiigazodni.
Óriási bejelentést kapott rengeteg magyar autós: súlyos költség lett olcsóbb, ezt már sokan megérzik
A személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításainak átlagdíjai országosan 0,8 százalékkal csökkentek a III. negyedévben.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








