Bár az elővigyázatos vállalkozások, cégvezetők körültekintően tájékozódnak a lehetőségekről, még mindig a vagyonbiztosításra van legnagyobb igény a vállalatok körében. Pedig a jól megválasztott biztosítás a munkavállalókat ért balesetekre, a munkavállaló által okozott kárra, a termékfelelősségre is fedezetet nyújt, és nehéz gazdasági körülmények között is biztos hátteret ad egy esetleges káresemény bekövetkeztekor.
Fontos, hogy a vállalkozások - főleg a kisebb cégek - jól mérjék fel, hogyan tudnak felkészülni váratlan eseményekre. Időről időre érdemes áttekinteniük a már meglévő vagyon- és felelősségbiztosításaikat, szükség esetén módosítani azokat, vagy újakat kötni: a vállalkozás jövőjét tekintve akár végzetes is lehet, ha egy előre nem látható kár miatt anyagi támasz nélkül marad a cég.
"A vállalkozások általában ritkán tudják azt, hogy egy munkabaleset utáni egészségügyi ellátás, kórházi ápolás költségeit a TB kiszámlázza a munkaadónak. Ez az összeg már csonttörésnél is elérheti 150-250 ezer forintot, ami egy kisvállalkozásnál súlyos anyagi gondokat okozhat." - mondta el Kaszab Attila, a K&H Biztosító vezérigazgató-helyettese. - "A biztosítás megkötésénél általában a minél alacsonyabb díj elérése a vállalatok célja. Így azonban alulbiztosítottak lesznek, vagy fontos kockázatokat hagynak ki a biztosítási fedezetből, és sajnos a kárrendezésnél tapasztalják meg, hogy néhány tízezer forintos díjmegtakarítással sokmilliós kártérítési összeget veszítettek el."
Másik gyakori probléma, hogy az évekkel korábban megkötött biztosítások esetén a vállalatok nem fordítanak figyelmet az értékkövetésre. A kár bekövetkeztekor azzal szembesülnek, hogy a vagyontárgy, ingatlan időközben többet ér, mint a szerződéskötéskor, a biztosítás pedig csak a kár egy részét fedezi. Ennek elkerülésére a kisebb vállalkozások rendszerint automatikus indexálást kérnek, a nagyok pedig adatközléssel tartják karban biztosítási összegeiket. A nehéz gazdasági helyzet sajnos ezen a területen is érezteti kedvezőtlen hatását. Sok biztosítás szűnik meg a cégek anyagi gondjai miatt, akik pedig meg akarják tartani a szerződésüket, gyakran eltekintenek az indexálástól, az alulbiztosítás következményeit kockáztatva.
A vállalkozások indíttatása alapvetően kétféle, amikor vagyon- és felelősségbiztosításokat kötnek: az előrelátás vagy a kötelezettség. Nagyon sok cég hitelfelvételi vagy pályázati folyamat feltételeként köt alapbiztosítást: ilyenkor általában nem mérlegelik, milyen ad védelmet számukra, és nem igazítják a vállalat működésének sajátosságaihoz. Akik az alapbiztosításnál szélesebb körű védelmet szeretnének, akár az iparáguknak megfelelő igényekre is találhatnak különböző termékeket. A kiskereskedelmi cégek gyakran kötnek biztosítást betöréses lopásra, míg a mezőgazdasági vállalkozások a viharkárokra szeretnének fedezetet, a sok elektronikai, híradástechnikai eszközt használó vállalatok pedig a villámcsapás okozta károk következményeit szeretnék kivédeni. Az építő-szerelő munkákat végzők sokszor igénylik a munkaadói felelősségbiztosítás külföldi kiterjesztését. Ez nem meglepő, hiszen a kárkifizetések rendkívül magas értékűek lehetnek már idehaza is: eddig a legnagyobb összeget, 50 millió forintot a K&H Biztosító egy csonkolásos - jobb kar elvesztését eredményező - munkabaleset miatt fizette ki. A személyre szabott biztosításokat elsősorban a nagyobb vállalatok veszik igénybe, míg a kisebb cégek csomagbiztosítások közül választanak.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A felelősségbiztosítások a vállalkozások vagy azok alkalmazottjai által okozott károkat térítik meg, így többek között a környezetszennyezés miatt, vegyszerhasználat során vagy a termék hibájából bekövetkező károsodásokat. Az utóbbi években is volt arra példa, hogy vegyi anyagot szállító tartálykocsi közúti balesetet szenvedett, az így kiömlött vegyi anyag környezeti károsító hatása miatt több millió forint értékben állt helyt a biztosító. Termékhasználat során is rendkívül sokféle káresemény történhet: volt már rá példa, hogy élelmiszer csomagolóanyaga (konzervüveg szilánkja) okozott szájsérülést, amely után a biztosító 2 millió forintot térített, vagy takarmányban lévő gombafertőzés miatt elpusztult, súlyát vesztette a baromfiállomány 4 millió Ft-os kárt eredményezve. Különleges igényeket a felelősségbiztosításoknál elsősorban a termelő-exportáló cégeknél lehet tapasztalni, amikor a vállalatok a külföldi partner elvárásai miatt kötnek ilyen szerződést.
Óriási bejelentést kapott rengeteg magyar autós: súlyos költség lett olcsóbb, ezt már sokan megérzik
A személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításainak átlagdíjai országosan 0,8 százalékkal csökkentek a III. negyedévben.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








