Elbizonytalanította a biztosítótársaságokat a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének (PSZÁF) egyik körlevele - derül ki a Napi Gazdaság cikkéből. A hatóság a kötelező gépjármű felelősség biztosítási (kgfb) kampány kezdete előtt ebben azt írta, hogy az ügyfelek nem fizethetnek több biztosítási díjat, mint amennyire leszerződnek. Ezt a lehetőséget használták ki azok az autósok, akik a kgfb kampány miatt kialakuló minden eddiginél alacsonyabb árait látva felmondták azokat a biztosítási szerződéseiket is, amelyek nem idén év végén, hanem valamikor jövőre járnak le.
Ha mondjuk valaki idén áprilisban vette az autóját és kötött rá kgfb-t, akkor ő elvileg csak jövő áprilisban mondhatná fel a szerződését. Sokan azonban nem vártak, hanem az alacsonyabb díjon idén novemberben jó előre megállapodtak valamelyik biztosítóval. Ilyen esetben a szerződés 15 nap elteltével megköttetik ugyan, de a kockázatot csak egy későbbi időponttól, jelen esetben tehát 2011 áprilisától kezdi viselni a biztosítótársaság.
Egy ilyen megoldás azonban számos kockázatot rejt a biztosító számára, hiszen a szerződés megkötése és a kockázatviselés kezdetének dátuma között sok minden történhet az autóssal. Megváltozhat a lakcíme, gyereke születhet, balesetet okozhat (emiatt elveszítheti a kármentességi kedvezményét), ami mind-mind befolyásolhatja a kgfb díjának mértékét. Csakhogy a biztosítók ezeket a változásokat utólag már nem építhetik be a kötelező díjába.
A kgfb-törvény szerint ugyanis a bonus-malus besorolásban történő változások kivételével az adott biztosítási időszak alatt a díjon nem változtathat. Előtte azonban elvileg igen. Csakhogy a PSZÁF körlevele éppen ezt a lehetőséget tiltja meg. Bár a jó előre megkötött szerződések esetében a biztosítási időszak csak hónapokkal a szerződés megkötése után kezdődik, a hatóság éppen azt nem engedi, hogy mondjuk a novemberben előre kialkudott kgfb díjakat az autóssal történtek miatt az új biztosító a kockázatviselési időszak kezdetet előtt megváltoztathassa.
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Golovin Vlagyimir: szerencsés sorsolást kaptunk, tovább akarunk jutni a csoportból Párizsban
- Hamarosan újra kinyithat a történelmi budai gyógyfürdő
- Kiderült, mikortól lehet készpénzt felvenni a postán
- Végső búcsút vettek Tordy Gézától - képek
- Késes támadás történt Franciaországban
- Kémkedéssel gyanúsított kettős állampolgárokat vettek őrizetbe Bayreuthban – merényletre készültek