A biztosítótársaságok egyöntetű véleménye, hogy a kötelező díjak elérték azt az átlagos szintet, ahonnan már csak felfelé vezet az út. Egyesek közülük már várható csődökről, a kárrendezés színvonalának elkerülhetetlen csökkenéséről, mások a tulajdonosaik profithoz fűződő érdekeiről beszélnek, mely nem engedi meg a veszteséges működést. Abban azonban minden társaság egyetért, hogy a díjak jövőre emelkedésbe kezdenek. A Biztosítás.hu hazai biztosítókhoz intézett körkérdéséből kiderül, mire számítanak az egyes társaságok.
Néhány nap és véget ér az idei kampány, mely az eddigi legalacsonyabb átlagdíjat hozta el a váltóknak. A 17 ezer forint alatti éves átlagdíj még az elmúlt évi 25 ezer Ft-os rekordnál is több, mint 30%-kal alacsonyabb díjat hozott.
A biztosítók szerint itt vége is a kötelező díjcsökkentésnek. Az idén mintegy 129 milliárd forintos díjbevételt produkáló kötelező piac ugyanis várhatóan 100 milliárd alá csökken a mostani gyilkos kampánynak köszönhetően. Mindez a bankadóval megfejelve minden bizonnyal veszteséget jelent majd a kötelező piac szereplőinek. Az egyes biztosítók véleményét a Biztosítás.hu által készített kutatásból ismerhetjük meg:
Nem vállalhatóak a veszteségek
Jákfalvi Zoltán - a Generali Biztosító gépjármű üzletági igazgatója - szerint a biztosítótársaságok tulajdonosai nem fogadják majd el a kötelező üzletág veszteségessé válását, ami a díjak kis mértékű jövő évi emelkedését vetíti előre. Ugyanezen a véleményen van és a váltók számának csökkenését várja Flamich Gábor - a Signal Biztosító gépjármű biztosítási igazgatója - is, aki szerint a veszteségek miatt több olyan biztosítótársaság is kivonul majd a kötelező piacról, aki korábban a kötelező biztosításra alapozta működését.
Az idei kampány nyertesének számító társaságok közül a K&H nevében nyilatkozó Kaszab Attila a díjak stagnálására és kis mértékű emelésre számít jövőre, de szerinte mindez nagyban függ - az elmúlt években csökkenő gyakoriságú - személyi sérüléssel járó károk alakulásától.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A Biztosítás.hu szerint semmit sem veszíthetnek mostani biztosítóváltásukkal azok az évközi évfordulósok, akik 2010-ben vették autójukat, mivel most a novemberi kedvezményeket is tartalmazó olcsóbb díjakon szerződhetnek új biztosítójukhoz és az sem fordulhat elő, hogy év közben majd "elfeledkeznek" a biztosítóváltásról.
Ezen autósoknak már csak azért sem szabad erről elfeledkezniük, mert a drágább évközi díjszint miatt 2010-ben jóval magasabb áron vették kötelezőjüket, mint év végén váltó társaik.
Csermely Tibor a Groupama-Garancia Biztosító ügyvezetője szerint a díjcsökkenés miatt biztosan romló kárhányadok mellett nem hagyható figyelmen kívül a szektort terhelő különadók súlya sem. Csermely szerint a biztosítók által fizetendő "bankadó", tűzadó, kártalanítási alap és központi nyilvántartási hozzájárulás mellett az üzletág nem lehet profitábilis. Tóth Sándor, a KÖBE gépjármű főnöke szerint, ha az üzemanyag fogyasztás és az ezzel együtt járó gépjárműhasználat nem csökken tovább, a biztosítók mindannyian díjat lesznek kénytelenek emelni.
Az AEGON és az Uniqa üzletágvezetői is egyértelműen díjemelkedést várnak. Gulyás István, az Uniqa igazgatója szerint ez idén a vállalti flották esetében már be is bekövetkezett. Az Aegon nevében nyilatkozó Papp Lászlóné véleménye szerint a flották után jövőre a lakossági személygépjárművek díja is emelkedni fog. Az Aegon csak azon biztosítók esetében tudja elképzelni a díjak emelkedésének elmaradását, ahol a biztosító más termékeket is el tud adni kötelezős ügyfeleinek.
A felmérést készítő Biztosítás.hu szerint nem kell ugyanakkor attól tartani, hogy a díjcsökkenés végével a kárrendezés színvonalának romlása kezdődne el. Az alkusz szerint a társaságok nem engedhetik meg maguknak, hogy az árak után a jövőben a szolgáltatásokat összehasonlító ügyfelek rossz tapasztalatokat szerezzenek velük kapcsolatban. Rácz István, a Biztosítás.hu ügyvezetője szerint nem lesz meglepő, ha jövőre csak néhány százezer kötelezőt váltó lesz, és az autósoknak a spórolás helyett azt kell keresgélniük, melyik biztosító emel kevesebbet a díjakon.
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Inkább többre lesz szükség, mint kevesebbre – a heti munkaidő növelését sürgetik Ausztriában
- Eldőlt: a valaha volt legdrágább Duna-híd épül meg Magyarországon
- Lengyel külügyminiszter: Oroszország vereségével végződne a NATO elleni támadás
- Vitézy Dávid: a "turistabelváros" helyett a körúton túli Budapestet kellene fejleszteni
- Ferenc pápa fogadta Sulyok Tamást
- Itt meghallgathatja Orbán Viktor CPAC-en elmondott beszédét