Mariann Fischer Boel, az EU mezőgazdasági és vidékfejlesztési biztosa tegnap útjára indított egy új, az európai diákoknak szóló és az egészséges táplálkozást népszerűsítő kampányt, amelynek fő célja a gyermekkori elhízás elleni küzdelem -írja az euvonal.hu.
Az "Egyél, igyál, mozogj!" jelszóval meghirdetett kezdeményezés Európa különböző részein bemutatandó roadshowk-ból áll, amelyeken a gyermekek különféle programokon és játékokon vehetnek majd részt. Az Európai Bizottság interaktív honlapot is elindított, illetve versenyeket és egyéb eseményeket szervez, amelyek fő célja közös: megváltoztatni, azaz javítani a gyermekek étkezési szokásait.
"Elég körülnéznünk, hogy lássuk, mennyi túlsúlyos gyermek van, és egyértelműen látszik, hogy elérkezett az idő a cselekvésre" - mondta Mariann Fischer Boel, a kezdeményezés kihirdetését követő sajtótájékoztatón. "Az iskolatejprogram és az iskolagyümölcs-program e tekintetben már a jó úton halad, az egészséges táplálkozást népszerűsítő kampány keretében pedig a "Fittnek lenni jó!" üzenetet közvetlenül az iskolákba juttatjuk el."
A most bejelentett program keretében közvetlenül az iskolákba szeretnék eljuttatni az egészséges táplálkozás üzenetét. A kampány vidám figurái nyolc héten keresztül végiglátogatják a tagországok egy részét, és a roadshow keretében minden nap két iskolában tesznek látogatást. Így 180 iskola összesen 18 000 diákja vesz majd részt a programokban közvetlenül.
Az EU-ban 22 millió gyermek túlsúllyal, közülük 5 millió pedig az elhízással küzd. Azokat a fiatalokat, akik nem ismerik fel, mennyire fontos, hogy egészséges ételeket és italokat fogyasszanak, a cukorbetegség, a szív- és érrendszeri betegségek, sőt a korai csontritkulás fenyegeti - mutatott rá a brüsszeli bizottság.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 719 484 forintot 20 éves futamidőre már 6,26 százalékos THM-el, havi 142 416 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,78% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az egészséges táplálkozást népszerűsítő kampányt teljes egészében az Európai Unió mezőgazdasági költségvetéséből finanszíroznak. Két másik, szintén a gyermekek étrendjének változatossá tételét és étkezési szokásainak javítását célzó fontos kezdeményezést, az iskolatej-programot és az iskolagyümölcs-programot egészíti ki.
A "The tasty bunch" ("A fincsi csapat") fantázianevű kampány honlapjaide kattintvaérhető el.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


