Álláskörkép a magyarországi régiókban Egy felmérés szerint Budapesten egy óra munkával nettóban kevesebbet keresnek az emberek, mint Bukarestben, Isztambulban, Limában vagy Bogotában - Prágáról, Pozsonyról vagy Varsóról már nem is beszélve. A Pénzcentrum most mégis a hazai állásajánlatok között böngészett, de segítünk a külföldi keresgélésben is! Az biztos, hogy Nyíregyházán 3 kínai szakács gyorsan el tudna helyezkedni.
Vásárlóerő-paritáson számolva Bukarestben magasabb a nettó bérszínvonal, mint Budapesten - legalábbis ez derül ki az UBS svájci bankház legutóbbi elemzéséből. A felmérés szerint Budapesten egy óra munkával nettóban kevesebbet keresünk, mint Bukarestben, Isztambulban, a perui Limában vagy a kolumbiai Bogotában, és persze Prága, Pozsony vagy Varsó munkavállalói is megelőznek minket.
A fejlett világhoz képest még nagyobb a lemaradásunk: a magyar fővárosban a bruttó és a nettó bérek egyaránt csupán ötödét-hatodát teszik ki a New York-i szintnek - legalábbis a szerzők által használt márciusi (304 forint/eurós, illetve 233 forint/dolláros) árfolyamon.

Eközben jelenleg is több mint 800 ezer állás vár betöltésre Európában, főleg olyan munkakörökbe keresnek dolgozókat, ami a helybelieknek nem túl vonzó, vagy kevés rá az alkalmas szakember. Havi 600 ezer forintnál is magasabb kezdő fizetésre számíthat az a magyar hentes, aki Norvégiában vállal munkát, Németországban gyorséttermekbe keresnek eladókat, Ausztriába felszolgálókat, szobalányokat várnak. Ilyen munkakörökben havi 1200-1500 eurót lehet keresni. Keresettek még az építőipari szakemberek, valamint az egészségügyi, szociális terület munkavállalói.
Álláskeresők Magyarországon:Sokk: rettenetes augusztusi számok! Mi jöhet még?
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Október 17-én az Eures (Európai Foglalkoztatási Szolgálat) nemzetközi állásbörzéttart Budapesten, ahol a széles kínálatot is megismerhetik az érdeklődők. A helyszín a Magyar Telekom Székháza (I. ker., Krisztina krt. 55.).
Kínai szakácsok lepik el Nyíregyházát
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








