Felhőszakadás, vihar, jégeső - Nem árt a biztosítás

2009. március 2. 14:45

Az utóbbi évek megváltozott időjárására jellemző, hogy az egyre gyakrabban előforduló viharok mind több anyagi kárt okoznak a lakosságnak. A Generali-Providencia Biztosító Zrt. adatai szerint az időjárás által előidézett káresemények száma a tavaszi és nyári hónapokban más évszakokhoz képest kiugróan magas.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.

A biztosító összehasonlította az elmúlt három év vagyon és mezőgazdasági kár adatait. A Generalihoz 2008-ban kiugróan magas, számszerűleg 48 022 darab kárbejelentés érkezett felhőszakadás, vihar, jégeső és villámcsapás (illetve ennek másodlagos hatásai) következtében. Ezek túlnyomó többsége, azaz 86 százaléka lakáskár bejelentés volt, de a korábbi évekkel való összehasonlításban jelentősen megnőtt a mezőgazdasági és egyéb vagyonkár bejelentések száma is. 2007-ben 40 430, míg 2006-ban mindössze 32 101 szélsőséges időjárás miatti vagyon, illetve mezőgazdasági kárigényt regisztráltak a biztosítónál. Ez közel 50%-os emelkedést jelent 2006-ról 2008-ra.

2008-ban a március, illetve június-július hónapok voltak a viharkárok szempontjából legkiemelkedőbb időszakok. 2008 márciusában a szélsőséges időjárás miatt csak lakáskár bejelentésből 10 751 darab érkezett a Generalihoz. 2006-ban és 2007-ben a kárterhelés jellemzően június és augusztus hónapokban volt jelentős.

A Generalinál a vizsgált módozatoknál az elmúlt három évben a szélsőséges időjárás okozta kárkifizetések megközelítették a 12 milliárd forintot. Míg 2006-ban vagyoni és mezőgazdasági károkra felhőszakadás, vihar, jégeső és villámcsapás következtében 2,7 milliárd forintot, addig 2008-ban már 5,5 milliárd forintot fizetett ki ügyfeleinek a társaság.

INDUL A TURMIX, A PÉNZCENTRUM HETI HÍRLEVELE!

Ha a napi hírzaj nélkül szeretnéd olvasni a Pénzcentrum legjobb anyagait, IRATKOZZ FEL HETI HÍRVELEÜNKRE, A TURMIXRA. A legizgalmasabb sztorijaink, heti egyszer, egyenesen a postaládádba.

"Az elmúlt években a szélsőséges időjárás miatt, több hónapon keresztül, a megszokott kárterhelés többszörösével kellett munkatársainknak szembenézniük. Azt is hangsúlyoznom kell azonban, hogy a kárrendezési folyamat meggyorsítására fejlesztett alternatív eszközeink kitűnően vizsgáztak. Mára ügyfeleink több mint 60 százalékának vagyonkárát rendezzük - a biztosítási piacon először a Generalinál bevezetett - telefonos kárrendezéssel." - nyilatkozta az adatokat kommentálva Papp-Váry Borbála kommunikációs vezető.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2021. október 16. szombat
Gál
41. hét
Október 16.
Élelmezési világnap
Október 16.
A kenyér világnapja
Október 16.
Blog akciónap
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2021. október 16. 19:20