A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének jelentése szerint 6 %-kal kisebb adózatlan nyereséget értek el tavaly a biztosítók, mint egy évvel korábban. Az eredmény a szekértők szerint nem is rossz ahhoz képest, hogy az első negyedév 25 %-os visszaesésének tükrében.
A 2008-as 68,1 milliárd forintos nyereségnek már kevesebb, mint a harmada származott az élet üzletágból, míg két évvel korábban a terület 42 %-kal járult hozzá az eredményhez. Az életbiztosításokból származó díjbevétel 9 %-kal volt kevesebb tavaly év végén, mint egy évvel korábban.
A válság különösen kedvezőtlenül érintette a korábban húzóágazatnak számító befektetési életbiztosítások (unit-linked) területét, ahol a díjbevételek 14,5 %-kal csökkentek. Az egyszeri díjbevétel ennél sokkal nagyobb mértékben, 51 %-kal zuhant. Az életbiztosítási szerződések száma csökkent, a nem élet üzletágon stagnálásról lehet beszélni. Utóbbi területen egyébként az egy szerződésre jutó díjbevételt 1,5 %-kal még emelni is tudták a társaságok.
A jövedelmezőséget rontotta, hogy az élet ág visszaesése és a nem élet ág igencsak szerény, 1,5 %-os díjbevétel-növekedése mellett a költségek határozottan emelkedtek. A 8,6 %-os teljes költségnövekedéshez jelentősen hozzájárult, hogy a befektetési kiadások csaknem 30 %-kal ugrottak meg. A kár- és szolgáltatási kifizetések sem alakultak kedvezően a biztosítók számára: az életbiztosításoknál a növekedés 15,6 %-os volt, de a nem élet ágon is 4,4 %-nyi gyarapodás következett be.
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Magyar csapattársat kaphat a Liverpoolnál Szoboszlai Dominik
- Drámai fényképek az M2-es autóúton történt balesetről
- Új szabályok jönnek az Oscar-díjakkal kapcsolatban
- A tehetséges szegényekért - Huszadik évébe lépett a Csányi Alapítvány
- Az Apple szerezheti meg a megreformált klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- Kijózanító hírt kaptak a külföldön tartózkodó katonaköteles ukránok