Nem kell letarolni a piacot!

Pénzcentrum
2008. szeptember 9. 05:55

Emelkedő jutalékok - piaci helyzet Ez a véleménye Zsoldos Miklósnak, az Union Biztosító elnök-vezérigazgatójának, aki inkább a folyamatos építkezésben és az egészséges versenyben hisz. Csoportjuk, a Vienna Insurance Group, az Erste Biztosító megvásárlását követően vezető szerepet tölt majd be a régióban, ahol tovább szeretnék fokozni jelenlétüket, akár több biztosítóval is.

Októberben újra biztosítási konferencia a Portfolio és a Pénzcentrum szervezésében. Részletek itt!

Pénzcentrum:Milyen folyamatok zajlanak most az európai régióban, és ezek milyen hatással vannak a magyar piacra, illetve az önök stratégiájára?

Zsoldos Miklós: Ami igazán befolyásol minket, azok a tőzsdei folyamatok, ezek kihatnak a magyar pénzügyi helyzetre, elsősorban a megtakarítások piacán, a unit linked biztosítások vonatkozásában. Más európai tendencia lényegében nem nyomja rá a bélyegét a fejlődési útra, ahol most vagyunk.

Pénzcentrum:A unit linked piaca kezd laposodni?

Zsoldos Miklós: Elsősorban az egyszeri díjas termékek vonatkozásában.

Pénzcentrum: Minek volt köszönhető, hogy az általános csökkenés ellenére önök tavaly erőteljes növekedést tudtak felmutatni?

Zsoldos Miklós: A sikereinket elsősorban annak köszönhetjük, hogy nagyon jó termékeink vannak, folyamatosan figyeljük az ügyfelek igényeit, és olyan termékeket fejlesztettünk ki, amelyek választ adnak a valódi ügyféligényekre. Nem nyújtunk egybecsomagolva többféle szolgáltatást, hanem rugalmas megoldásokat kínálunk, kedvező költségszerkezettel. Az, hogy a pénzügyi területen nehézségek vannak, nem változtatja meg azt az alaphelyzetet, hogy a magyar népesség nagyon alulbiztosított. Az öngondoskodás szerepe folyamatosan emelkedik, és a megszorító intézkedések hatására egyre többen ismerik fel ennek a szükségességét és jelentőségét. Jó termékek, minőségi ügyfélkiszolgálás, hosszú távú gondoskodás - ezek a jellemzők, amelyeknek köszönhetjük az eredményeinket, és ez a dinamika továbbra is tart. 

Pénzcentrum: Tavaly elindítottak a Bridge-dzsel egy együttműködést, ami egyrészt a termékfejlesztésre irányult, másrészt az értékesítésre, emellett 40 százalékkal bővült a díjbevételük. Ez mennyire volt köszönhető az új értékesítési csatornáknak?

Zsoldos Miklós: Az együttműködés kétségkívül hozzájárult az eredményekhez, viszont abban a szerencsés helyzetben voltunk, hogy a kötelező gépjármű-biztosítások kivételével az összes részüzletágunk bővült tavaly, ami ennek az általános megközelítésnek köszönhető. Megérteni az ügyfelek igényeit, valódi termékeket, szolgáltatásokat biztosítani. Nagy mértékben javítottuk az ügyfélkiszolgálás színvonalát, a kárrendezésben az ország egyik legjobb cége vagyunk a független piackutatók felmérése alapján, korrekt együttműködést alakítottunk ki a különböző értékesítési csatornákkal.

Pénzcentrum:Szó volt arról, hogy olyan jutalékstruktúrát akarnak kialakítani, ami nem annyira a szerzési jutalékra koncentrál, hanem folyamatosan osztja el a jutalékot. Ezt hogyan fogadta el a piac? 

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Zsoldos Miklós: A jutalékkérdés nagyon érdekes a piacon, hiszen beindult a verseny a piac különböző területein. Arra törekszünk, hogy olyan értékesítési partnerekkel dolgozzunk együtt, akik közép- és hosszú távon gondolkodnak, nem pedig rövidtávon, akik valódi ügyfélkört akarnak felépíteni, nem csak letarolni a piacot. A sikernek ez az egyik titka, olyan együttműködéseket alakítottunk ki, amelyek mindhárom szereplő érdekeit szolgálják. Egy üzlet akkor működik jól, akkor tartós, ha abban megtalálja a számítását elsősorban az ügyfél, de a másik két szereplő is. Az együttműködésnek más területei is vannak, a közös ügyfélkiszolgálás, az adminisztrációs folyamatok egyeztetése, a partnerek bevonása a termékfejlesztésbe, hiszen ők azok, akik nap mint nap találkoznak az ügyfelek igényeivel.

Pénzcentrum: Ez a fajta együttműködés emelte az önök jutalékszintjét, vagy ez inkább stagnál, netán csökken?

Zsoldos Miklós: Egyértelműen nem emelte.

Pénzcentrum: Tavalyi várakozásuk volt 2008-ra a termékek díjcsökkenése, ezáltal a profitabilitás csökkenése. Az elmúlt fél év tapasztalatai alapján ez beigazolódott?

Zsoldos Miklós: Külön kell választani a fő üzletágakat, az életet és a nem-életet. A nem-élet üzletágban egyértelmű a tendencia, reálértékben csökkennek a díjak. Az első félévben a nem-élet üzletág díjbevétele mindössze 3,6 százalékkal növekedett a teljes piacon. Ez tavaly 2,9 százalék volt, tehát még mindig infláció alatti növekedésről beszélünk. Ez különösen jellemző az üzletág majdnem 60 százalékát kitevő gépjármű üzletágára. Ha a díjak reálértékben csökkenő tendenciát mutatnak, miközben a kárinfláció eléri az országos inflációt, ez azt jelenti, hogy azonos költségszintet feltételezve a profitabilitásnak csökkennie kell. Erre úgy lehet reagálni, hogy a piac egyrészt megpróbálja megkeresni azokat a szegmenseket, ahová be lehet törni megfelelő ár/érték aránnyal, másrészt pedig növelni kell a szolgáltatások színvonalát, ami viszont eleinte költségnövekedéssel jár. Egy harmadik megoldás, hogy csökkenteni kell azt a költséghányadot, amellyel a biztosítók operálnak.

Mi kell az ügyfélnek?

Pénzcentrum: A magyar ügyfelekre jellemző az árérzékenység, így nem biztos, hogy értékelik, milyen mögöttes szolgáltatások vannak. A kötelező biztosításnál is mindig a díjak, nem pedig a szolgáltatások alapján döntenek.

Zsoldos Miklós: A kötelezőt ebben a tekintetben teljesen önálló terméknek tartom, hiszen ez az egyetlen termék, amelynek a szolgáltatását nem az veszi igénybe, aki a díjat fizeti. A kötelező biztosítás egyfajta adó, nem kell megsértődni azon, ha az emberek ezt megpróbálják optimalizálni. Az egyéb nem élet termékek vonatkozásában azonban hiszek abban, hogy a szolgáltatásnak szerepe van.

PC BLOGGER & PODCASTER
MEDIA1  |  2025. augusztus 19. 11:24
Ez már a 8. évad lesz a párkereső reality-ből. Az RTL elárulta: Zámbó Krisztián is feltűnik majd.
Holdblog  |  2025. augusztus 19. 10:08
Cudar év van eddig a dollár mögött: a világ első számú devizája nagyon gyengült Donald Trump protekc...
Kasza Elliott-tal  |  2025. augusztus 15. 20:50
Havonta ránézek egyszer azokra a papírokra, amikből előbb vagy utóbb venni szeretnék. Általában a he...
iO Charts  |  2025. augusztus 15. 11:01
A Novo Nordisk részvény (NVO) alapadatai, áttekintés A Novo Nordisk egy több mint százéves múltra vi...
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. augusztus 20. szerda
István
34. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?