7 °C Budapest

Indul a kötelező-tülekedés: a többség végzetes hibát vét!

Pénzcentrum
2008. szeptember 4. 05:55

Drága hibák, felpiszkált konkurensek - Indulhat a versenyfutás! A biztosítók többsége már lázban ég, házon belül teljes gőzzel készülnek a küszöbön álló kötelező-kampányra, legtöbbjük azonban továbbra is végzetes hibákat vét, így az elköltött milliók egy része ablakon kidobott pénz lesz. Az "Online marketing stratégiák a KGFB piacon" című szemináriumon megtudtuk, mire érdemes mindenképp odafigyelni, mielőtt útjukra engedjük a milliókat.

Nem kívánunk amellett érvelni, hogy az internet egy sikeres kötelező-kampányból gyakorlatilag kihagyhatatlan komponens, hiszen ezzel az állítással legtöbb Olvasónk minden bizonnyal egyetért. Ami ennél sokkal érdekesebb, az a konkrét online hirdetési megjelenések fajtánkénti megoszlása, azok hatékonysága és egy-két apró trükk, amivel a konkurensek elé lehet kerülni, vagy legalábbis el lehet kerülni a lemaradást.

Magyarországon a legnagyobb online hirdetők elsősorban márkaismertség növelésre, márkaerősítésre használják a netet, ennek megfelelően a hirdetési megoldások közül túlnyomó többségben vannak a display típusú hirdetések, a bannerek.


Fontos látni, hogy a különböző megoldások különféle célok elérését szolgálhatják, a kötelező-kampányos tülekedés alatt pedig minden bizonnyal a legtöbb hirdető elsődleges célja a konverziók, azaz a kötések számának maximalizálása. Amint az alábbi táblázatból látható, erre nem éppen a banneres megoldás a legmegfelelőbb.


A táblából kiolvasható következtetésekkel sok hirdető már tisztában van, éppen ezért számítani lehet arra, hogy a biztosítótársaságok és alkuszok a keresőhirdetésekben is összemérik erejüket amellett, hogy email-ekkel bombázzák majd a közönséget.

Damjanovich Nebojsa, online marketing szakértő a szemináriumon kiemelte, hogy a hirdetők ugyan elmozdultak a költséghatékonyabb megoldások felé, a tavalyi tapasztalatok szerint azonban számos hirdető szponzorált linkje simán a cég nyitóoldalára vezetett, ahol a kötelező biztosítást, mint terméket, igencsak nehéz volt megtalálni. Ez óriási hiba, hiszen ha belegondolunk, a hirdető fizet a klikkért, de gyakorlatilag alig adja meg magának az esélyt arra, hogy látogatói biztosítást kössenek.

A szponzorált linkes hirdetések esetén mindig ajánlott a linkre kattintókat a hirdetés tartalmához szervesen kapcsolódó "landing oldalra" irányítani, hiszen ekkor a klikkelés után azt kapják, amire számítottak, nagyobb eséllyel lehet őket valamilyen akcióra (jelen esetben biztosításkötésre, kalkulációra) rávenni. A nyitólap a legtöbb alkuszcég esetében ma erre nem alkalmas.

Jó landing oldalt csinálni persze korántsem olyan egyszerű, több száz oldalas könyvek szólnak erről is, az azonban bizonyított tény, hogy ezen oldal megléte nélkül jóval rosszabb a kampány konverziós értéke. A gyakorlatban tanácsos több landing oldal változatot is készíteni és megnézni, hogy melyik teljesít legjobban, majd azt tovább finomítani. Mivel a 2008-as kgfb-kampányban nagyságrendileg 30-50 kattintás alapon hirdető szereplő lesz, minden apróságnak kiemelkedő szerepe lehet.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Érdemes lehet tudni, hogy ha egy márkanév be van jegyezve védjegyként, akkor az adott országban le lehet tiltani a Google-nél a konkurensek adott kulcsszóra történő hirdetéseit. (Ez azért hasznos információ, mert a hirdetők gyakran egymás nevére is hirdetnek, a több kötés reményében.) Letiltás esetén számolni kell persze azzal, hogy az anyacég hozzájárulása nélkül senki nem fogja tudni használni a kulcsszót a hirdetésekhez (esetleg a megbízott ügynökség, illetve az az alkusz sem, aki a védett nevű biztosító termékét igyekszik reklámozni).

Más kérdés persze, hogy az igazán élelmes hirdetők már előre felkészültek a harcra és az organikus találatok listájában is igyekeznek folyamatos optimalizálással minél előbbre kerülni a Google kereséseknél. Jelenleg azonban összesen 3-4 olyan biztosító van itthon, mely fontos kulcsszavakra jó pozícióban szerepel, a SEO terén is lenne tehát még tennivaló, mivel a keresők 70-80%-a csak az első 5 találatot nézi meg, amint az az alábbi hőtérképből is látszik.

Kell a net a döntéshozatalhoz? Jobban, mint valaha!

Peresztegi Zoltán, a Google magyarországi képviselője a szemináriumon rávilágított arra, hogy ma már az internetnek hatalmas szerepe van a vásárlási döntés előkészítésében. 2007-es adatok szerint a magyarországi netezők 55%-a vallotta úgy, hogy internetezés közben utánanézett a termékeknek, szolgáltatásoknak, amiket meg akart venni. (A vásárlási tranzakció természetesen az esetek többségében nem online megy végbe.)

NEKED AJÁNLJUK
PC BLOGGER & PODCASTER
MEDIA1  |  2024. április 19. 16:26
Megvan, mennyibe kerül majd az HBO Maxot, a discovery+ szolgáltatást és az Eurosportot egyesítő stre...
ChikansPlanet  |  2024. április 19. 12:49
A tornádók minden évben hatalmas pusztításokat végeznek szerte a világon, a tudósok pedig aggódva fi...
Holdblog  |  2024. április 19. 12:25
Megint immáron nyolcadik alkalommal mi lettünk Az Év Alapkezelője. Mellette a HOLD Részvény, a Deep...
Kiszámoló  |  2024. április 19. 10:08
Tavaly már mindenki temette Kínát és az új Japánnak hívták. Japán a második világháború után hatalma...
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 19. péntek
Emma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem