Egyre több magyar válik online csalás áldozatává – sokszor saját kezűleg utalva el a pénzét. Nézd meg a CashTag legújabb epizódját, és tanulj meg védekezni!
Több mint 1,6 millióan indítottak pert neves autógyártók ellen a londoni Felsőbíróságon, azzal vádolva őket, hogy manipulálták a dízel járművek károsanyag-kibocsátási tesztjeit.
A Mercedes-Benz, Ford, Nissan, Renault, valamint a Stellantis tulajdonában lévő Peugeot és Citroen 2012 és 2017 között gyártott dízel járműveinek tulajdonosai szerint a gyártók tiltott "megtévesztő eszközöket" használtak. Ezek az eszközök érzékelték a tesztkörülményeket, és biztosították, hogy a nitrogén-oxid (NOx) kibocsátás a törvényes határértékeken belül maradjon a vizsgálatok során.
A felperesek ügyvédei szerint a valós közúti használat során a NOx-kibocsátás jóval magasabb volt – egyes esetekben akár 12-szerese a tesztlimitnek –, ami környezeti károkat okozott és kártérítésre jogosítja a fogyasztókat. Az ügyvédek szerint a gyártók "inkább csaltak, mintsem betartották volna a törvényt".
Az autógyártók azonban elutasítják a vádakat, és azzal érvelnek, hogy a kibocsátás-szabályozó rendszerek különböző körülmények közötti eltérő működésének megalapozott műszaki okai vannak. Tagadják a hasonlóságot a 2015-ben kirobbant Volkswagen-botrányhoz, amikor a német cég elismerte a megtévesztő eszközök használatát - jelentette a Reuters.
A per, amely jövőre zárul és várhatóan 2026 közepén születik ítélet, az öt gyártó által előállított 20 dízel járműmintára összpontosít. A Felsőbíróság döntése kötelező érvényű lesz további mintegy 800 000 hasonló követelésre is, amelyek más gyártók, köztük a Stellantis tulajdonában lévő Vauxhall/Opel és a BMW ellen irányulnak. A jelenlegi követeléscsoportot a felperesek ügyvédei korábban körülbelül 6 milliárd font (7,97 milliárd dollár) értékűre becsülték.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Hónapokat csúszik a szegedi BYD-gyár indulása: behúzták a féket a kínaiak, ezt a magyar GDP bánhatja
Csak 2026 második negyedévében kezdhet el termelni a szegedi BYD-gyár - ezt az autógyártó alelnöke jelentette be.
Régóta várt sztártermékeket akciózott le az Aldi: indul az őrület, ezekért ölre mehetenek az autósok
A kínálatban több praktikus és megfizethető termék is megtalálható a hideg hónapokra való felkészüléshez.








