Élesedett a KSH régiós üzemanyagár-összehasonlító rendszere, ami alapján elmondható, hogy a benzin és a dízel esetében is jócskán a régiós középmezőny felett alakulnak az árak.
Míg Európa egészét tekintve visszaestek a dízelmotorral szerelt újautó-eladások, addig nálunk nőttek. Előre törnek az alternatív hajtású járművek, de még mindig a benzinesek dominálnak.
2019 utolsó negyedévében az EU-ban eladott új személyautók 57,3 százaléka volt benzinmotorral szerelve. Összehasonlításképp, 2018 hasonló időszakában ugyanez a részarány 57,1 százalék volt - írja a hvg.hu az Európai Autógyártók Szövetségének legfrissebb jelentése alapján. A dízel járművek részesedése a jelzett időszakban 34,1-ről 29,5 százalékra csökkent, az alternatív hajtásláncú autók pedig 8,8-ról 13,2 százalékra javítottak.
Az októbertől decemberig tartó időszakban mintegy 1 millió dízelautót adtak el az EU-ban, ami 3,7 százalékos visszaesést jelent. Azonban vannak országok, ahol nőttek a dízel-eladások: a legnagyobb arányú, 31,1 százalékos növekedést Romániában regisztrálták, Svédországban és Magyarországon is jelentősen javultak a dízeleladások, 30,5, illetve 18,4 százalékkal
Az alternatív hajtású autók közül továbbra is a hibridek a legnépszerűbbek: több mint 252 ezer példány talált gazdára 2019 utolsó negyedévében, ami éves szinten 69,8 százalékos növekedést jelent. Tisztán elektromos meghajtású autóból 76,5, plugin hibrid járműből pedig 86,4 százalékkal több fogyott, mint 2018 hasonló időszakában.
2019 egészét tekintve a benzines autók 58,9 százalékos részesedést értek el, a dízelek 30,5 százalékon teljesítettek, az alternatív hajtású járművek pedig 10,6 százalékos piacrészt szereztek.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Dohányosokat kérdeztek, érdekes dologok derültek ki
- Golovin Vlagyimir: több fontos területen is nagyot fejlődött a női kéziválogatott
- Az újságírókat sem kíméli az ukrajnai háború
- BKK: vasárnap kezdődik a fővárosi tavaszi nagytakarítás
- Műszaki információk szivárogtak ki az iPhone 16-ról
- Újabb csalási trükkre figyelmeztet a Telekom