A jövő héten is kora nyárias idő várható sok napsütéssel, gomolyfelhőkkel és 25 Celsius-fok körüli maximumokkal. Kedden
Kiugróan megnőtt az akkumulátorok iránti kereslet a hirtelen jött hideg miatt: az átlagos téli időszakhoz képest 450 százalékkal többre volt kereslet. A január 7-9-i hirtelen jött lehűlés napjaiban (amikor mínusz 20 fokot is mutatott a hőmérő) országszerte 3176 akkumulátort vásároltak a Bárdinál az autósok, míg egy héttel később, a jóval enyhébb, szintén hétvégi időszakban "csak" 576-ra volt kereslet. Ám ez utóbbi is kiugró a nyári napok adataihoz képest, amikor átlag mindössze néhány tucatra van igény.
Az akkumulátorok esetleges meghibásodása nemcsak komoly kellemetlenséggel, hanem súlyos kiadással is járhat. A lemerült akkumulátor miatti bonyodalmakra könnyen rámehet egy teljes munkanap, nem beszélve az esteleges vontatás és mentés költségeiről, ami különösen a külföldi utak alkalmával, például síeléskor lehet borsos. A hazai autósok alig fordítanak figyelmet a 3-5 év élettartamú akkumulátorokra, miközben alig egy hétvégi mozi árából megúszható az esetleges súlyos veszteség.
Elsősorban azok a vezetők teszik ki magukat az aksi kapcsán kockázatnak, akik rendszeresen rövidebb utakra mennek, s többször is megállnak, illetve újra elindulnak. Így például a taxisok és a városban lakó úrvezetők érintettek. Az akkumulátor elsődleges feladata az indítás, amihez jelentős mennyiségű indítóáramot vesz fel a kocsi. A néhány kilométeres utak - a gyermek iskolába hordása, a közeli munkahelyre kocsikázás - azonban nem elegendőek az aksi visszatöltéséhez. Így a teljesítmény folyamatosan csökken, a hidegben a feszültség is kisebb lesz, vagyis egyik napról a másikra hatványozottan esik a hatásfok.
Hogyan ússzuk meg a lemerülést?
Számos praktika van arra, hogy megelőzzük a bosszantó meglepetéseket - jól felismerhető jelek árulkodnak arról, ha az aksi a "végét járja". Így a hosszabb indítózás, a motor lomha indulása azt sejteti: a töltöttség nem megfelelő. Ilyen esetekben a megoldás lehet az aksi otthoni töltése, de ezzel is csínján kell bánni. Az alkatrész kiszerelése számos problémát okozhat - motorvezérlő egység lebénulása -, célszerűbb ezért a megelőzésre, rendszeres karbantartásra fókuszálni. Ezért parkoláskor ne felejtsük bekapcsolva a rádiót és a világítást - még a legapróbb izzók hosszabb működése is lemerüléshez vezethet -, parkoljunk fűtött garázsban, ha tehetjük, csak az indítás után kapcsoljuk be a világítást, illetve ne azonnal nyúljunk a légkondi vagy a fűtés gombjai után. Ezeken felül a jó minőségű olaj és gyújtó-, izzító gyertyák is növelik az élettartamot.
A legjobb megoldás azonban a szervizes ellenőrzés, a kocsit ugyanis ősszel ugyanúgy fel kell készíteni a télre, mint az otthonunk fűtőrendszerét. A pár ezer forintos beruházás pedig többszörösen visszahozza az árát. A fél órás művelettel nemcsak az dőlhet el, hogy az akku kihúzza-e a telet, hanem más rejtett hibákra is fény derülhet. Sok esetben ugyanis nem is az akkumulátor életkora, töltöttsége a probléma. Lehetséges, hogy más alkatrészek - generátor, önindító, elektromos vezetékek - miatt merül az aksi, vagy egy rosszul bekötött fogyasztó veszi igénybe. Azzal sem érdemes magunkat nyugtatni, hogy a hirtelen fellépő gondot bikázással orvosoljuk, mivel ez mindig magában hordozza a zárlat veszélyét is.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél, 60 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 23 029 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 23 274 forintos törlesztőt (THM 14,56%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A megfelelő akkumulátor kiválasztása esetén nem árt néhány szempontot figyelembe venni. Csak olyan helyen vegyünk akkumulátort, ahol az alkatrészre járó egy év kötelező garanciára is odafigyelnek: számlát, nyugtát adnak, valamint bélyegzővel érvényesítik a garanciát. Hiába tűnik ugyanis újnak az aksi, az 5-8 hónap után már túltárolt lesz, az önkisülés miatt pedig esik a hatásfoka. Nem árt a nagyobb indítóárammal bíró, igaz drágább darabokra áldozni, hiszen ezekkel könnyebben indulnak az autók, ami élettartamukat is meghosszabbítja. A start-stop rendszerrel ellátott újabb gépkocsik - amelyek automatikusan leállnak a kisebb várakozásokkor, így a piros lámpánál - pedig speciális aksit igényelnek a több indítás miatt, ezek EFB vagy AGM felirattal vannak ellátva.
Beszámolók szerint az 1-3 éves korosztály 25%-a - tehát minden negyedik gyermek - elutasít valamilyen ételt, és sokuknál óvodás, általános iskolás korban is fennáll még a probléma.
Az egyre népszerűbb finanszírozási forma itthon is gyorsan terjed, egyre többen ismerik és használják.
Bár sokat fejlődött az utóbbi években a hazai startup ökoszisztéma, még egy nagyságrenddel, szinte minden fontos mutatóban le van maradva a régiós élvonaltól.
A 120 fős tulajdonosi közösség mellé most Balogh Petya cége is beszállt a Brancs közösségi finanszírozási platformba.
-
Videó: Budapesten rendezték a klímaszerelők világbajnokságát
Elméleti teszt, hibaelhárítási és forrasztási feladat várta a szerviztechnikusokat.
-
A férfiak jobban állnak anyagilag és határozottabbak is a pénzügyekben
A nők nagyobb eséllyel élték fel megtakarításaikat az elmúlt években.
-
Így lesz klímaberendezés a kerti kútból – startupokat díjazott az MVM
A hetedik alkalommal megrendezett MVM Edison startup versenyen az egyediség és a nemzetközi ambíciók is számítottak.
- Itt a vége - B-sorával állt ki a Ferencváros Mezőkövesden, ki is kapott
- Moszkva "nem fogadja el" az ukránoknak adott ajándék F-16-osokat
- Roland Garros - Már a második körben a legjobb magyar
- Súlyos lovasbalesetet szenvedett a PSG spanyol sztárkapusa
- Orbán Viktor máris gratulált a török elnöknek
- Nem hivatalos eredmény: Recep Tayyip Erdogan marad a török elnök
Sustainable World 2023
Portfolio Balaton Business Forum 2023
BUDAPEST - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!


