A Balaton sokak szemében továbbra is nyári úti cél, de a tó körüli vendéglátósok szerint a valódi kihívás az, hogyan lehetne életet lehelni a holtszezonba...
Családunk biztonsága érdekében a nyaralásra az autónkat is fel kell készítenünk.
A felmálházott, a megszokottnál nagyobb terheléssel futó autón extra igénybevételnek vannak kitéve az abroncsok, hiszen nagy sebességgel robogunk több száz kilométert, jellemzően forróságban. Első lépés, hogy szemrevételezéssel megvizsgáljuk gumiabroncsaink állapotát. Az oldalfalon lévő kidudorodás a vázszerkezetet alkotó kordszálak szakadását jelezheti, a repedezett profil az abroncs elöregedésére, a szemmel látható rendellenes kopás (például a futófelület széle kopottabb, mint a többi terület) rosszul beállított futóműre utalhat. Akár ilyen, akár más eltérést tapasztalunk, kérjük szakember tanácsát, véleményét, s ne kockáztassuk magunk és mások testi épségét - tájékoztatta lapunkat a Magyar Gumiabroncs Szövetség..
Nézzük meg az autó gépkönyvét vagy abroncsnyomás táblázatát, mert ebben szerepelnek a különféle terheléshez beállítandó nyomásértékek. Teljes terhelésnél az átlagos használatnál megszokotthoz képest 0,3-0,5 barral is többre lehet szükség.
Mindig az autó terheléséhez megfelelő nyomásértékeket válasszunk és figyeljünk arra, hogy valamennyi keréknél (a pótkereket is beleértve) elvégezzük a beállítást. Legyünk figyelemmel arra, hogy az első és a hátsó tengelyek nyomásértékei általában különböznek egymástól. Fontos, hogy indulás előtt, azaz "hidegen" végezzük a mérést, a bemelegedett gumiabroncsnál mutatott érték nagyobb, mint amit hidegen lehet mérni. A helytelen nyomásértékkel használt abroncsok nemcsak hamarabb és rendellenes módon kopnak, de az üzemanyag fogyasztás mellett az autó menettulajdonságait is befolyásolják, ezáltal nő a baleseti kockázat.
Sokan vontatmánnyal indulnak nyaralni. Az utánfutóknál, lakókocsiknál a vontató járműhöz hasonlóan nem maradhat el az abroncsok ellenőrzése. Mivel ezek az eszközök nincsenek rendszeres mozgásban, abroncsaikat is másképpen kell kezelni, mint egy naponta közlekedő járművét. Természetesen a pótkocsi abroncsok nyomásértékeit is állítsuk be, a rajta szállított teher tömegéhez igazodva.
Őrült terepjárót készül piacra dobni a Mercedes: a magyar elit kedvence lehet az új csúcs G-osztály?
A Mercedes-Benz bemutatta az első képeket az új G-osztály Cabrioletről, amely közel tíz év után hozza vissza a legendás terepjáró nyitott változatát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








